י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
ב-50 מיליון ש"ח

כ-9,000 נשקי 'ערד' יועברו לכיתות כוננות בקווי העימות

משרד הביטחון וצה"ל מעדכנים כי הושלם ציודן מחדש של 97 כיתות כוננות ביישובי גבול הצפון. לצד זאת, מנהל הרכש הביטחוני ירכוש כ-9,000 נשקי 'ערד' בהיקף של כ-50 מיליון שקלים לכיתות הכוננות ברחבי הארץ

כ-9,000 נשקי 'ערד' יועברו לכיתות כוננות בקווי העימות
הציוד והנשקים צילום: אגף דוברות במשרד הביטחון

כחלק מתכנית ההצטיידות הביטחונית של משרד הביטחון, מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר, חתם על הזמנה לרכש נרחב של למעלה מ-9000 נשקים מסוג ׳ערד׳, נשק סער מתקדם פרי פיתוח וייצור ישראלי. נשקים אלו ישמשו את כיתות הכוננות ביישובים בקווי העימות.

את הרכש יבצע מנה"ר מחברת IWI, יצרנית נשקי הערד והוא יתווסף לכ-5,000 נשקי ערד שרכש משרד הביטחון בתחילת המלחמה. עם סיום הייצור והאספקה, צפוי משק כיתות הכוננות להיות אחיד, כאשר כל אנשי הכוננות ביישובי הארץ יחזיקו בנשקי הערד הישראלים.

אגף דוברות במשרד הביטחוןהציוד והנשקיםצילום: אגף דוברות במשרד הביטחון

משרד הביטחון אף עידכן כי השלב הראשון ביישום תכנית 'משיב הרוח' של צה"ל ומשרד הביטחון כולל 97 כיתות כוננות, פלגות ופלוגות, שחומשו וצוידו מחדש בישובים  במועצות האזוריות גליל עליון, מעלה יוסף, מבואות חרמון, מרום הגליל ומטה אשר.

 בנוסף, הערים נהריה, קריית שמונה ומעלות תרשיחא, צוידו בהתאם, לצד המועצות המקומיות מטולה, שלומי, חורפיש, פסוטה, כפר ורדים ועוד. כל ישוב קיבל ערכה מלאה הכוללת ציוד לחימה וחילוץ, ציוד רפואי, מדים, אמצעי מיגון ועוד.

אגף דוברות במשרד הביטחוןהציוד והנשקיםצילום: אגף דוברות במשרד הביטחון

בימים אלו, החל מימוש שלב ב' בתכנית, בו יושלם הציוד הדרוש לישובים ברמת הגולן. בסך הכל יצוידו מחדש כ-120 כיתות כוננות בצפון.

מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר אמר: ״מתחילת המלחמה וכחלק מהפקת הלקחים, משרד הביטחון פועל לחזק את כיתות הכוננות שלחמו בגבורה ב-7 באוקטובר. אחרי שציידנו מחדש את ישובי עוטף עזה, כעת אנו משלימים את ציודן מחדש של כ-100 כיתות כוננות בצפון באמצעי לחימה, שיכללו גם את ה'ערד'- הנשק המתקדם מפיתוח ישראלי. התכנית היא חלק ממדיניות חיזוק ההגנה בגבולות ובאזורי חיכוך והגברת עצמאות הייצור ובכלל כך הצטיידות בנשק ישראלי איכותי. משרד הביטחון וצה״ל ימשיכו לחזק לצייד ולאמן את כיתות הכוננות".

נשקים משרד הביטחון מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}