י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
שינוי השם

הצעת חוק הצהרתית בארה"ב: לא עוד "הגדה המערבית", אלא "יהודה ושומרון"

חברת הקונגרס קלאודיה טני מקדמת הצעת החלטה היסטורית בקונגרס לשינוי השם הרשמי של האזור מ"הגדה המערבית" ל"יהודה ושומרון". ראש מועצת שומרון יוסי דגן נפגש עימה בוושינגטון והחל לסייע לה לקדם את הצעת ההחלטה ולגייס חברי קונגרס נוספים שיתמכו בהצעה התקדימית. דגן: "המילים 'הגדה המערבית' הן עלבון לאינטליגנציה ולצדק ההיסטורי, יו"ש היא לב המולדת ונחלת אבותינו"

הצעת חוק הצהרתית בארה"ב: לא עוד "הגדה המערבית", אלא "יהודה ושומרון"
בנייה ביו"ש צילום: Sebi Berens/Flash90

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, יצא בראש משלחת לוושינגטון, בין השאר, כדי לגייס תרומות מידידי השומרון בארה"ב עבור אמצעים לחיזוק הבטחון בשומרון ולפרוייקטים בישובי השומרון, דגן קיים רצף של פגישות מדיניות בגבעת הקפיטול, בסנאט ובקונגרס בוושינגטון, ובמסגרת זו הקדיש זמן לשוחח עם חברי הקונגרס על הלחצים הלא לגיטימים שמפעיל הממשל בארה"ב כנגד ההתיישבות ביו"ש. 

במהלך הביקור דגן נפגש עם חברת בית הנבחרים של ארה"ב מטעם מדינת ניו יורק קלאודיה טני, מידידות ההתיישבות ביו"ש שמקדמת הצעת החלטה תקדימית לשינוי השם הרשמי של אזור יהודה ושומרון, כך שייקרא במסמכים הרשמיים של ארצות הברית "יהודה ושומרון" ולא "הגדה המערבית". בפגישת העבודה שהתקיימה סיכמו חברת הקונגרס טני ויוסי דגן שיפעלו יחד בצורה משותפת לקדם את הצעת החוק. 

דגן פנה לחברי קונגרס שנמצאים בקשרים הדוקים עם השומרון וביקש מהם לסייע להעברת הצעת ההחלטה בקונגרס. 

יוסי דגן ראש מועצת שומרון: "לצערנו, אחת הבעיות הגדולות איתה מתמודדת מדינת ישראל וההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון, היא עצם המונחים שמשתמשים בהם, והשם שניתן על ידי מובילי דעת קהל, פוליטיקאים ועיתונאים בכל רחבי העולם לאזור. 

המילים "הגדה המערבית" מרמזות על כך שלמעשה האזור שייך בכלל לירדן. השם האמיתי, התנ"כי והמקורי של המקום הוא "יהודה ושומרון", ולא לחינם, מכיוון שזהו המקום ממנו יצא עם ישראל לגלות קשה, ממנה חזרנו אחרי אלפיים שנה. חלק מהסיבה שבגללה מקדמים את השם "הגדה המערבית", היא כדי לשלול את זכותנו על המקום ואת הקשר הבלתי ניתן לניתוק בין היהודים לבין יהודה ושומרון". 

חברת הקונגרס דיברה על הצעת ההחלטה ועל חשיבות ההתיישבות היהודית ביו"ש: "רציתי לשלוח ברכות מארצות הברית לאנשים הנפלאים שגרים בשומרון. אני רוצה לומר לכם שאני תמכתי בכם ואמשיך לתמוך בכם. יש לי הצעת חוק שתחייב להתייחס ל"יהודה ושומרון" כאזור שהוא המולדת ההיסטורית של העם היהודי, ולא "הגדה המערבית". אני רוצה לומר שאנחנו נמשיך להיאבק למען השורשים ההיסטוריים שלכם. שאלוהים יברך את כולכם. אנחנו חושבים עליכם ומתפללים למען ישראל".

הצעת החוק נמצאת כעת בשלב איסוף התמיכה והחתימות של חברי הקונגרס בבית הנבחרים וצפויה להיות מוגשת בקונגרס בזמן הקרוב.  

יחידת קשרי החוץ של המועצה האזורית שומרון פועלת מזה למעלה משבע שנים בקונגרסים ובפרלמנטים ברחבי העולם, ובין השאר בארצות הברית. בבחירות לנשיאות ארה"ב בהן נבחר דונלד טראמפ לנשיא, היה ראש מועצת שומרון מעורב, וסייע לבחירתו, ואף הוזמן להשבעתו של נשיא ארצות הברית. גם כיום, ראש מועצת שומרון ממשיך לפעול ברחבי העולם בהסברה של יהודה ושומרון וישראל, בכדי לעצור את סחף הדה-לגיטימציה השוטף את האזור, לאחר אירועי ה-7 באוקטובר.

יוסי דגן ארצות הברית יהודה ושומרון הגדה המערבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}