ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
"חייתי באשליה"

אם החטוף: "יום לפני ההודעה על מותו אמרו לי שהוא 'שמור כמו אתרוג'"

אימו של החטוף רון שרמן הגיבה לתחקיר הצה"לי שקבע כי בסבירות גבוהה בנה נפגע מהפצצת צה"ל, וזעמה: "חייתי באשליה שהצבא שלנו יצליח להחזיר אותו, סמכתי על צה"ל 'הישן והטוב'"

אם החטוף: "יום לפני ההודעה על מותו אמרו לי שהוא 'שמור כמו אתרוג'"
רון שרמן הי"ד צילום: דובר צה"ל

מעיין, אימו של רון שרמן, הגיבה לתחקיר צה"ל שהתפרסם אתמול וקבע כי  ניק בייזר, בנה ואליה טולדנו, שנחטפו וגופותיהם הושבו בדצמבר, נפגעו בסבירות גבוהה מהפצצת צה"ל על המנהרה בה שהו. 

האם אמרה ל"ווינט": "רון הוא חייל שנחטף חי. חייתי באשליה שהצבא שלנו יצליח להחזיר אותו, סמכתי על צה"ל 'הישן והטוב'. כל הזמן המשכתי להאמין במערכת, בצה"ל, במודיעין, בחיל האוויר. היה לי ברור שכולם יעשו הכל כדי שרון יחזור בחיים. קניתי 'כל מה שהאכילו אותי'. ההתפכחות לקחה לי פחות מ-10 חודשים. אפילו כשכבר ידעתי - לא רציתי להאמין".

"הדבר הכי חשוב בהקשר מותו של רון הוא ערך האמת. במשך תקופה כל כך ארוכה העבירו אותנו מסכת עינויים, ואני לא מדברת על החמאס, בהקשר למוות שלו. בהתחלה כשהיה חי, אמרו לנו שמיטוט חמאס בא יחד עם החזרת החטופים. אני מלכתחילה ידעתי שאלו שתי מטרות שלא הולכות יחד", אמרה. 

עוד הוסיפה מעיין: "לשאלה שלי מה עוד אחמד רנדור צריך היה לעשות כדי להוכיח להם שהוא מקיף עצמו בחטופים - הם לא ידעו מה לענות לי. הוא שלח את הפלאייר שביקשו מאיתנו לא להוציא לתקשורת, נאמר לי שזה מסכן את חייו של רון, שזו לוחמה פסיכולוגית של החמאס. תשעה ימים לאחר מכן - רון נהרג, מההפצצה על רנדור".

על ההודעה על מותו של בנה סיפרה: "עד יום לפני ההודעה הזו - נאמר לי שרון שמור על-ידי חמאס, ו'שומרים עליו כמו יהלום. אתרוג', הם הבטיחו. אז עדיין לא היה לי ברור מה נסיבות מותו, היום אני מבינה שגם הטיוח היה חובבני".

רון שרמן חמאס אחמד רנדור מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}