י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
בתוספת קנס

הנוסע התפרע וגרם להחזרת המטוס לשדה התעופה: ייאלץ לשלם את מחיר הדלק שבוזבז

נוסע אוסטרלי גרם להחזרת מטוס לשדה התעופה | בית המשפט חייב את הנוסע בקנס של 6,055 דולר, וכן פיצויים לחברת התעופה בסך 5,800 דולר עבור הדלק שבוזבז

הנוסע התפרע וגרם להחזרת המטוס לשדה התעופה: ייאלץ לשלם את מחיר הדלק שבוזבז
אילוסטרציה צילום: pixabay

גבר אוסטרלי בן 33 נדרש לשלם קנס כבד לאחר שהתנהגותו הפרועה במהלך טיסה בחודש ספטמבר האחרון גרמה לטייס להחזיר את המטוס לשדה התעופה ממנו המריא, תוך השלכת דלק באמצע הדרך.

ע"פ הפרסום בynet, בפסק הדין, בית המשפט חייב את הנוסע בקנס של 6,055 דולר, וכן פיצויים לחברת התעופה בסך 5,800 דולר עבור הדלק שבוזבז. הסכום הכולל אותו ישלם עומד על 11,855 דולר – כ-44 אלף שקל.

האירוע התרחש בטיסה פנימית בין העיר פרת' לסידני באוסטרליה. לפי דיווחי המשטרה, שמו של הנוסע וחברת התעופה המעורבת לא נחשפו, אך בתקשורת המקומית דווח כי מדובר בטיסה של חברת הלואו-קוסט ג'טסטאר, חברת בת של חברת התעופה הלאומית קוואנטס.

אתר החדשות WAtoday דיווח כי הנוסע היה תחת השפעת אלכוהול או סמים, הפריע לצוות המטוס ואף נעל את עצמו בתא השירותים עד הנחיתה. בעקבות המקרה, נאלצה חברת התעופה לבטל את המשך הטיסה.

"מדובר באירוע חמור הממחיש את העלות הכבדה שעלולה להיות להתנהגות עבריינית על מטוס," נמסר בהצהרת המשטרה. "הקנס צריך לשמש תזכורת לכך שצייתנות להוראות הצוות היא הפתרון הפשוט ביותר, בעוד התנהגות מסוכנת עלולה להוביל לנזק כספי משמעותי."

התופעה של נוסעים פרועים הולכת ומתרחבת בשנים האחרונות, ומהווה דאגה גוברת לרשויות. על פי דו"ח של ה"וושינגטון פוסט", בשנת 2022 נרשמה בארה"ב תקרית אחת בכל 568 טיסות – עלייה ניכרת בהשוואה לשנת 2021, בה נרשמה תקרית אחת לכל 835 טיסות.

גם בישראל התרחשו מקרים דומים: בחודש יולי האחרון, חברת וולינג הספרדית ביטלה טיסה מתל אביב לעיירת הנופש יורט דה מאר לאחר ששני נוסעים ישראלים נתפסו מעשנים בתא הנוסעים.

קנס כספי שדה תעופה דלק טיסות מטוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}