י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
בפעם השניה

ניסיון ההתנקשות בטראמפ: אנטי-ישראלי ואנטישמי, זה החשוד שנתפס

חודשיים לאחר ניסיון ההתנקשות בעצרת, שוב סוכל ניסיון התנקשות בנשיא לשעבר במועדון הגולף שלו בפלורידה. סוכני השירות החשאי ירו לעבר חשוד שנמלט לאחר שכיוון דרך הגדר רובה ממרחק של מאות מטרים מטראמפ. לאחר מרדף הוא נתפס

ניסיון ההתנקשות בטראמפ: אנטי-ישראלי ואנטישמי, זה החשוד שנתפס
קמפיין הבחירות של טראמפ צילום: קמפיין הבחירות של טראמפ

פחות מחודשיים לפני הבחירות לנשיאות ארצות הברית וחודשיים אחרי ניסיון ההתנקשות בנשיא לשעבר דונלד טראמפ, השירות החשאי ירה לעבר חמוש שזוהה לא הרחק מהנשיא לשעבר, כאשר טראמפ שיחק במגרש גולף בבעלותו בווסט פאלם ביץ', בפלורידה.

רשת CNN דיווחה כי החשוד התכוון לפגוע בטראמפ, ושעה קלה לאחר מכן אישרו את הדיווח ב-FBI. הבולשת הפדרלית מסרה כי התקרית נחקרת כניסיון התנקשות נוסף שנכשל. קמפיין הבחירות של טראמפ הודיע כי הוא "במקום בטוח".

לפי סוכנות הידיעות AP, הסוכנים זיהו את החשוד כאשר כיוון רובה לתוך מגרש הגולף וכבר החדיר את הקנה דרך הגדר של המתחם. החשוד ברח כשהסוכנים פתחו לעברו באש, והשליך את הרובה דמוי קלצ'ניקוב AK-47. הרובה נתפס בשיחים בזירה. כלי התקשורת בארה"ב דיווחו כי החשוד הוא ריאן ווסלי רות', בן ה-58 מהוואי תומך נלהב של האריס.

צילום מסךהחשוד בריאן ווסלי רות'צילום: צילום מסך

החשוד נמלט עם רכב, אך נתפס בהמשך במחוז מרטין על ידי המשטרה המקומית. המשטרה מסרה כי החשוד נעצר ללא נשק כשנשלף מרכבו, וכי הוא לא "הפגין רגשות רבים" כשנעצר. ברשת NBC דיווחו כי מאבטחיו של טראמפ מיהרו להעבירו למקום מבטחים. הוא נסע בהמשך לאחוזת מאר א-לאגו שבה הוא מתגורר. האחוזה שוכנת שמונה קילומטרים ממועדון הגולף.

באדיבות המצלםהפוסט שכתב נגד פוטיןצילום: באדיבות המצלם

רות' קרא בהתבטאויותיו במדיה החברתית לשגר חיילים לאוקראינה. רות' פרסם גם מפה היסטורית של שטח ישראל כשייך ל"פלסטין". הוא קרא למגר את רוסיה וכתב כי הוא רוצה ליסוע לאוקראינה להרוג את פוטין. רות' ניסה לגייס חיילים אפגנים שנמלטו מהטליבאן כדי להילחם באוקראינה, ובילה מספר חודשים במדינה, כך לפי ה"ניו יורק טיימס". ברשתות החברתיות ציינו שהוא הצביע לטראמפ ב-2016, אך התאכזב.

לפי עמוד הפייסבוק שלו שנמחק כעת, הוא האמין שליהודים אין זכות על ארץ הקודש. בדצמבר 2023, הוא פרסם מפה עתיקה מההיסטוריה וכתב: "לא ברור לי איזה חלק מישראל היה בבעלותם של היהודים בהתבסס על המפה ההיסטורית הזו; יהודה אולי? נראה שהיסטורית הכל פלסטיני".

השריף ריק ברדשאו אמר במסיבת עיתונאים בפלורידה שבזכות עד ראייה הם איתרו את הרכב של החשוד ועצרו אותו מתחבא בשיחים. "לקחנו את העד לשם והוא זיהה את החשוד כאיש שנמלט מהשיחים. בשיחים נמצא רובה AK47, שני תרמילים ומצלמת גו-פרו".

"טראמפ היה מרוחק כ-500 מטרים מהיורה, אבל עם כוונות מדויקות שיש לרובה זה לא מרחק גדול. לו טראמפ היה נשיא מכהן היינו סוגרים את כל האזור, אבל מכיוון שהוא רק מועמד פעלנו לפי הנחיות השירות החשאי", הוסיף ריק ברדשאו.

סגנית הנשיא קמאלה האריס אמרה שהיא "מוטרדת" ומגנה "אלימות פוליטית" לאחר ניסיון התנקשות לכאורה בנשיא לשעבר דונלד טראמפ ביום ראשון.

"אני מוטרדת מאוד מניסיון ההתנקשות האפשרי של הנשיא לשעבר טראמפ. אהיה ברורה: אני מגנה אלימות פוליטית. כולנו חייבים לעשות את חלקנו כדי להבטיח שהתקרית הזו לא תוביל לאלימות נוספת", אמרה האריס בהצהרה שפרסם הבית הלבן הלילה.

רוסיה אוקראינה ארה"ב נסיון התנקשות בטראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}