י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024
הדיווח שלא היה

בעלי טורים עזבו את העיתון שדיווח על חשש להברחת חטופים לאיראן

בעלי טורים בכירים עזבו את העיתון היהודי הבריטי "ג'ואיש כרוניקל", לאחר שנחשף כי כתבות על הלחימה בעזה היו מפוברקות. העורך הראשי הודה שמדובר ב"סיוט". העיתון ניתק קשר עם הפרילנסר והכתבות שלו הוסרו מהאתר 

בעלי טורים עזבו את העיתון שדיווח על חשש להברחת חטופים לאיראן
אילוסטרציה צילום: unsplash

עורך העיתון היהודי הבריטי "ג'ואיש כרוניקל", ג'ייק ווליס סימונס, כתב בחשבון ה-X שלו על פרשת הכתבות המפוברקות שהתפרסמו בעיתון לגבי הלחימה מול חמאס ועל כך שחמאס מתכנן הברחת חטופים מעזה לאיראן.

"ברור שזה הסיוט הגרוע ביותר של כל עורך עיתון ליפול אצל עיתונאי שמפרסם דברים לא נכונים. העיתון ניתק כל קשר עם הפרילנסר המדובר והכתבות שלו הוסרו מהאתר שלנו".

עוד כתב: "הקוראים יכולים להיות בטוחים שמיושמים נהלים פנימיים חזקים יותר. אני מבין מדוע כמה בעלי טורים החליטו לעזוב את העיתון. אני אסיר תודה על תרומתם ומקווה שעם הזמן חלק מהם ירגישו שהם מסוגלים לחזור. אני לוקח אחריות מלאה על הטעויות שנעשו ואני אקח אחריות על המשימה לוודא שדבר כזה לא יכול לקרות שוב".

ארבעה בעלי טורים בולטים ב"ג'ואיש כרוניקל" הכריזו על התפטרותם. דיוויד בדיאל, ג'ונתן פרידלנד, דיוויד אהרונוביץ' והאדלי פרימן אמרו שהם לא יכתבו יותר עבור העיתון, כך דיווח ה'טיימס אוף ישראל'.

כזכור העיתון הבריטי פתח בחקירה לאחר פרסום מאמר של הפרילנסר אילון פרי (אלי יפרח) החודש, בו טען כי נחשף מסמך ברצועת עזה המוכיח כי מנהיג חמאס יחיא סינוואר מתכנן להבריח את עצמו ואת חלק מהחטופים הישראלים שנחטפו דרך ציר פילדלפי ומשם לאיראן.

 

ג'ואיש כרוניקל בריטניה מלחמת חרבות ברזל חמאס איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}