ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
לא רק בריטניה

אמברגו שקט: גרמניה מוכרת נשק לקטאר ומעכבת עסקאות עם ישראל

הממשלה הפדרלית בגרמניה דחתה בקשות ישראליות לרכישת כלי נשק שונים. עם זאת, אושרו מכירת מערכות נשק לקטאר, אחת התומכות של ארגון הטרור חמאס. רק לפני מספר ימים הודיע ​​שר החוץ הבריטי דיוויד לאמי כי בריטניה מגבילה את מכירת הנשק לישראל"

אמברגו שקט: גרמניה מוכרת נשק לקטאר ומעכבת עסקאות עם ישראל
פגזים: אילוסטרציה צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

בשנה שעברה ביקשה ישראל מממשלת גרמניה לרכוש כמה אלפי פצצות ופגזים עבור טנקים, כולל בקשות נוספות לחימוש נוסף. אך לפי הדיווח בעיתון  ה'בילד' הגרמני, ברלין עדיין לא קיבלה החלטה לגבי המכירה.

העיתון מציין כי "לישראל הנלחמת כיום בכמה חזיתות נגד ארגוני הטרור חמאס וחיזבאללה, חשובה במיוחד רכישת ציוד צבאי מסוים מחו"ל, רק לפני מספר ימים הודיע ​​שר החוץ הבריטי דיוויד לאמי כי בריטניה מגבילה את מכירת הנשק לישראל".

עם זאת, הממשלה הפדרלית מתירה מכירה של נשק למדינה אחרת במזרח התיכון - אמירות קטאר. במחצית הראשונה של 2024 אישרה הממשלה הפדרלית הגרמנית מכירת נשק בשווי של קצת יותר מ-100 מיליון יורו לשליטים בדוחא, התומכים הגדולים ביותר של ארגון הטרור חמאס.

רמקו לימהויס, מנהל הוועד היהודי האמריקאי בברלין, מתח ביקורת על העובדה שהממשלה הפדרלית הגרמנית מוכרת נשק למדינה שמארחת את הנהגת חמאס כבר שנים: "צריך לזכור שוב איך האנשים האלה ביצעו רצח המוני אנטישמי שנחגג בקטאר ב-7 באוקטובר", אמר לימהויס ל'בילד'. "כולם צריכים לזכור את זה בפעם הבאה שפוליטיקאים גרמנים ידגישו את האחריות הגרמנית המיוחדת לביטחון ישראל", אמר לימהויס.

גורמים המעורים בנושא אמרו ל-Ynet כי כמעט כל הבקשות של ישראל מאז פרוץ המלחמה לרכישת נשק מגרמניה מעוכבות ורק קומץ בקשות אושר. לא התקבלה אומנם החלטה לא למכור לישראל, אך הבקשות מיובשות זמן רב "מה שמריח כמו אמברגו נשק דה-פקטו". העיכוב הזה מגיע על רקע ויכוחים פנימיים בתוך גרמניה בין לשכת הקנצלר והמועצה לביטחון לאומי שתומכים במכירת נשק לישראל לבין משרד החוץ הגרמני שמתנגד.

גרמניה קטאר מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}