י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
לקול תקיעת שופר

נחנך בית כנסת חדש בבית כלא נוסף במוסקבה

בהשתתפות רבה הראשי של רוסיה ורב הסב"ס של רוסיה, נחנך בית כנסת בכלא במוסקבה. בית הכנסת מצטרף לתריסר בתי הכנסת הפעילים בבתי הסוהר ברוסיה. הרב הראשי תקע בשופר לרגל חודש אלול

נחנך בית כנסת חדש בבית כלא נוסף במוסקבה
בית כנסת בבית כלא במוסקבה צילום: דוברות בתי הסוהר במוסקבה

במימון הנהלת שירות בתי הסוהר של מוסקבה, נחנך חדר מיוחד בבית כלא נוסף במוסקבה, שישמש מעתה כבית כנסת לאסירים היהודיים המקומיים, ובו יימסרו שיעורי תורה, הנחת תפילין, ושיחות עידוד ותמיכה - הבאים כהמשך לפעילות של אברכים מהקהילה הפוקדים את המקום, כמו בשאר בתי הסוהר שבבירה, וכעת עם פתיחת המקום, תקבל הפעילות תנופה וסדר, בתיאום עם הנהלת הכלא, המעודדת את הפעילות בראותה את ההשפעה הרבה על האסירים.

את תיאום שיפוץ ופתיחת המקום, הוביל רב השב"ס הרב אהרן גורביץ, הפועל במשך שנים רבות בכל רחבי רוסיה, הן בעבור החיילים היהודים ובמיוחד לאסירים יהודיים, ובמסגרת זו כבר פועלים תריסר בתי כנסת בבתי סוהר שונים בבירה, ובחלקם אף מתקיימים שיעורים ומפגשים שבועיים קבועים.

המפכ"ל הפדרלי מר סרגיי מורוז, מפקד הכלא 'איליה אריסטוב' וסגניו, המתינו בשערי הכלא להגעת רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, והוא התקבל במשמר כבוד של שוטרי המקום. לאחר סקירה כללית על המקום והאגפים השונים, הובא האורח אל בית הכנסת החדש, בו המתינו חלק מהאסירים היהודים, שהניחו תפילין והתפללו, ובהמשך הטקס הוצאה הקבוצה הראשונה, והובאו האסירים מהקבוצה השנייה השוכנים באגף אחר.

יחד עם המתנדבים מתוך הקהילה היהודית הפוקדים את המקום בקביעות, נערכו שיחות עם האסירים כדי לעודד את רוחם ולשמוע על הצרכים היהודיים שלהם. הרב הראשי נשא דברים בגודל השעה - חודש אלול, כאשר המלך בשדה אפילו בתוך מקום סגור זה, ועל ההתחזקות שכל אחד צריך לקחת על עצמו באמונה ובטחון, ובמיוחד לקראת השנה החדשה.

בסיום הדברים תקע הרב הראשי בשופר לרגל חודש אלול. המפכ"ל בדבריו הדגיש את ההשפעה החיובית הניכרת על האסירים בחיבורם לדת וקיום מצוות, ובעיקר על התוצאה הברוכה עם שחרורם, כאשר הם לא שבים יותר לכלא. תעודות הוקרה חולקו על-ידי הרב הראשי והרב גורביץ להנהלת המקום, תוך הבעת הערכה להנהלת בית הסוהר שהשקיעה רבות בשיפוץ המקום כולל ספרייה יהודית נרחבת.

 

הרב לאזאר רוסיה הרב גורוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}