ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024

אחרי למעלה מעשור, נחשף המכתב החריף ששיגר מנהיג הציבור החרדי לעדי המדינה בפרשת וינרוט

מכתב שנכתב ע"י מנהיג הציבור החרדי הרב חיים קנייבסקי זצ"ל ובימים אלו מנהל סוחר כתבי יד משא ומתן עם בתי מכירות פומביות על מכירתו של כתב היד המקורי הנדיר

אחרי למעלה מעשור, נחשף המכתב החריף ששיגר מנהיג הציבור החרדי לעדי המדינה בפרשת וינרוט
הגר"ח קנייבסקי בלימוד צילום: שוקי לרר

השנה היא 2013. שני האחים, מנדי ומשה גרטנר פונים באמצעות עו"ד רות דוד לפרקליט המדינה משה לדור בבקשה לקבל חסינות בפני עבירות כלכליות ופליליות. התמורה לכך היא מידע מפליל שהאחים מבטיחים לספק על פרקליט הצמרת ד"ר יעקב וינרוט ז"ל.

וינרוט שימש במשך שנים רבות פרקליטם של ראה"מ נתניהו, אביגדור ליברמן, הנשיא לשעבר ויצמן, שרים, חברי כנסת ובכירי המשק בישראל. הסיבה שהאחים ביקשו להיפרע מווינרוט נעוצה בסכסוך כלכלי שנתגלע ביניהם כשיצג אותם בעסקאות שונות.

במגזר החרדי מקובל כי בסיכסוכים מעין אלו נעשים ראשית מאמצים להשאיר בתוך מערכת בתי דין רבניים כאשר הדיינים משמשים בהן על תקן בוררים.

העובדה כי משה ומנדי גרטנר העדיפו לערב את הרשויות ואף הסכימו להפוך לעדי מדינה הפתיעה את ד"ר וינרוט, שפנה למנהיג הציבור החרדי על מנת שיפעיל את השפעתו על האחים החרדים משה ומנדי גרטנר.

באדיבות המצלםהמכתב המלאצילום: באדיבות המצלם

מנהיג הציבור החרדי הרב חיים קנייבסקי זצ"ל שמע על הצעד החריג בו נקטו האחים גרטנר ושיגר מכתב קיצוני בחריפותו בו הזהיר אותם מנסיונות התחכמות ומ"מסירת ממון חברו בידי גויים" והליכה לערכאות (הכינוי למערכת בתי המשפט ורשויות שלטוניות).

במכתב המתפרסם לראשונה הוא משגר אזהרה חריפה לאחים גרטנר שלא יראו ברכה בעסקים וירדו לגהינום.

בימים אלו מנהל סוחר כתבי יד משא ומתן עם בתי מכירות פומביות על מכירתו של כתב היד המקורי הנדיר.

 

 

ר' חיים מכתב מכרה פומבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}