ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
חרפה אנטישמית

סנטור תומך ישראל הותקף בגרמניה, קריאה לשבש הרצאה יהודית

פעילים תומכי חמאס רעולי פנים עם כפיות שיבשו אירוע שארגן הסנאטור לתרבות ביום חמישי האחרון בגרמניה, הוא נאלץ לעזוב את המקום בליווי משטרה. אנטישמים מתכננים לפוצץ הרצאה של סנאטור אחר מחר

סנטור תומך ישראל הותקף בגרמניה, קריאה לשבש הרצאה יהודית
פורע רעול פנים זורק את מעמד המקרופון צילום: צילום מסך

ביום חמישי האחרון, סנטור התרבות של ברלין ג'ו צ'יאלו, הותקף על ידי רעולי פנים עם כפיות תומכי חמאס. אחד מהם זרק לכיוונו מעמד למיקרופון. הסנאטור נאלץ לקצר את נאומו והצליח לעזוב את האירוע רק בעזרת המשטרה.

פורעים רעולי פנים זורקים מעמד מקרופון וקוראים קריאות נגד ישראל צילום: רשתות חברתיות

כעת פוליטיקאי בכיר אחר ממוקד על ידי שונאי ישראל: וולקר בק (63), לשעבר חבר הבונדסטאג מטעם מפלגת הירוקים, כיום יו"ר "מכון תקווה" ונשיא החברה הגרמנית-ישראלית (DIG), צפו לתת הרצאה מחר בנושא חיי דת בגרמניה באוניברסיטה הטכנית בברלין.

מדובר בשאלה "האם מותר ליהודים לקחת חופש אם הם רוצים לקיים חגים יהודיים". שונאי ישראל הכריזו על מחאות ושיבושים מסיביים. וכבר מאיימים על בק ברשתות החברתיות, כך דיווח ה'בילד' הגרמני.

ארגוני סטודנטים כמו "קואליציית הסטודנטים של ברלין" ו"פלסטין מדברת" מכפישים את בק באינטרנט כ"גזען" משום שהוא תומך בישראל ונגד הטרור האיסלאמיסטי.

פרופסור למדעי המחשב באוניברסיטה הטכנית של דורטמונד, פיטר פדוביץ, חגג את המתקפה על הסנאטור של ברלין ("התחלה טובה") ברשת X ושיתף את הקריאה לשבש את ההרצאה של בק. בק הגיש תלונה.

בק אמר ל'בילד': "הפעולות נגד ההרצאה שלי הן בעיקר לא בעיה ביטחונית, אלא בעיה דמוקרטית. הכוחות האלה רוצים לצעוק ולהשתיק. על הנהלת האוניברסיטה לנקוט בעניין זה עמדה ברורה ופומבית".

הבעיה: מנהל. האוניברסיטה היא ג'רלדין ראוך (42). פרופסורית שספגה ביקורת קשה מאז יוני כי היא "אהבה" פוסטים אנטי-יהודיים באינטרנט. למרות כל הקריאות להתפטר, היא נשארה בתפקיד לעת עתה וביקשה "הזדמנות שנייה".

עכשיו יש לה הזדמנות שניה, אבל במקום להגן בפומבי על בק ולהעמיד את שונאי ישראל במקום, ראוך שותקת עד כה בפומבי לגבי הפעולות המשבשות המתוכננות, ה'בילד' דיווח כי היא דיברה עם בק בטלפון, והבטיחה לו שהאירוע יכול להתקיים. עם זאת, עד כה לא נשמעה קריאה למפגינים שלא לפגוע בחופש ההוראה.

 

גרמניה אנטישמיות מלחמת חרבות ברזל ברלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}