י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
דרמה בארה"ב

התקרית בפלורידה - חשוד מתושאל ע״י הרשויות: "ניסה לפגוע בטראמפ"

סוכנות הידיעות AP דיווחה, כי סוכן השירות החשאי פתח באש לעבר חשוד שנשא נשק בזמן שטראמפ שיחק גולף | חשוד בתקרית הירי נעצר וכעת מתושאל ע״י הרשויות | הנחת המוצא של השירות החשאי היא שהיורה ניסה לפגוע בדונלד טראמפ

התקרית בפלורידה - חשוד מתושאל ע״י הרשויות: "ניסה לפגוע בטראמפ"
זירת הירי צילום: צילום מסך

יריות נשמעו הערב (ראשון) מחוץ למתחם בפלורידה שבו שוהה נשיא ארה"ב לשעבר והמועמד הרפובליקני לנשיאות, דונלד טראמ על פי דיווח ברשת CNN, הירי אכן בוצע לעברו של טראמפ. אנשי השירות החשאי השיבו אש והצליחו לעצור חשוד עם רובה מסוג קלאצ'ניקוב ומצלמת גו-פרו.

קודם לכן בקמפיין הבחירות של טראמפ מיהרו להבהיר כי "טראמפ בטוח ולא נמצא בסכנה" . מנגד, ב'ניו יורק טיימס' דווחו כי מדובר באירוע ירי שאין לו קשר לטראמפ וכי מדובר ב"תקרית של שני גברים שירו אחד אל עבר השני בסמוך למתחם הגולף".

גם גורמים במערכת אכיפת החוק אמרו לעיתון כי שני אנשים ניהלו קרב יריות מחוץ למגרש הגולף. "הם כיוונו אחד לשני, האש לא כוונה לעבר טראמפ", הדגישו הגורמים.

מנגד, ב-CNN דווח כי גורמים רשמיים מאמינים שהירייה שנורה ליד מועדון הגולף הבינלאומי טראמפ בווסט פאלם ביץ', נועדה לנשיא לשעבר דונלד טראמפ וזה לא היה "סכסוך חיצוני" כפי שנאמר על ידי מקורות מקומיים.

תיעוד מהמהומה באזור צילום: רשתות זרות

ג'ון מילר מרשת CNN דיווח כי היורה השתמש באקדח מסוג AK-47 בו ירה אל עבר הנשיא טראמפ בזמן ששיחק גולף בפלורידה היום, והשירות החשאי השיב בירי. בפוקס ניוז דווח כי היורה חוסל.

ג׳ון מילר, הוסיף כי חלק מצוות השירות החשאי הבחין ביורה באזור מיוער הסמוך למתחם הגולף, הם ניגשו לאזור במטרה לחתור למגע עם החשוד שהחל עמם בחילופי אש קצרים, ואז השליך את הנשק במקום ושב לרכבו.

הנשיא לשעבר שלח אימייל לרשימת גיוס הכספים שלו ואמר כי היו "יריות בקרבתי, אבל לפני שהשמועות מתחילות לצאת משליטה, רציתי שתשמעו את זה קודם: אני בטוח ובטוב!".

מהבית הלבן נמסר כי הנשיא וסגניתו קיבלו תדרוך על תקרית הירי ״שמחים על כך שטראמפ בטוח״. הם ביקשו לקבל עדכונים באופן שוטף על חקירת האירוע. סגנית נשיא ארה"ב והמועמדת הדמוקרטית לנשיאות קמלה האריס התייחסה ליריות סמוך לטראמפ: "אני שמחה שהוא בטוח, אין מקום לאלימות בארה"ב".

טראמפ עוזב את מתחם הגולף אחרי הירי צילום: רשתות חברתיות

בנו של דונלד טראמפ, דונלד טראמפ ג'וניור, צייץ לאחר האירוע: "רובה קלצ'ניקוב אותר בשיחים, על פי גורמי אכיפת החוק".

בכיר אמריקני אמר לרשת פוקס: "החקירה מסווגת את החשוד כמתנקש פוטנציאלי, הוא לא נראה כמו איזה בחור אקראי עם AK-47 שהולך מחוץ למועדון הגולף של טראמפ".

האירוע החריג מגיע מעט יותר מחודשיים אחרי ניסיון ההתנקשות בטראמפ ב-13 ביולי, במהלך עצרת בפנסילבניה, שרק במזל גדול הסתיים בפציעה קלה באוזנו של הנשיא לשעבר. מאז הירי בטראמפ ביולי תוגברה האבטחה סביבו, ונחשפו גם שורת מחדלים שאפשרו ליורה שחוסל, תומאס מת'יו קרוקס בן ה-20, לטפס על גג סמוך למתחם העצרת בפנסילבניה - במרחק של כ-135 מטר בלבד מטראמפ. בעקבות המחדלים שנחשפו התפטרה ראש השירות החשאי קימברלי צ'יטל. 

דונלד טראמפ ארה"ב נסיון התנקשות בטראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}