י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
החוב עבר אליו

ממשיך להסתבך: פסק הדין החריג שחייב את יו"ר בסדנו במיליוני שקלים

השופטת חנה פלינר נימקה את החלטתה: "גרוס עשה שימוש לרעה במסך ההתאגדות של בסדנו תוך שהוא מבצע עירוב נכסים בין נכסי בסדנו לנכסיו שלו והחברות האחרות שבשליטתו"

ממשיך להסתבך: פסק הדין החריג שחייב את יו"ר בסדנו במיליוני שקלים
אליעזר גרוס בחניכת המשרד צילום: יעקב כהן

הרמת מסך: בית המשפט המחוזי בתל אביב חייב את יו"ר קבוצת ההשקעות החרדית בסדנו, להשיב חוב של כ-6 מיליון שקלים לאחד מנושי הקבוצה, אדוורד מטקוף. כך פורסם ב'דה מרקר'. 

מדובר בצעד חריג שבו בית משפט מטיל חוב של חברה על בעליה באופן אישי. השופטת חנה פלינר נימקה את החלטתה בכך שגרוס ערבב בין נכסי החברה לנכסיו. יש לציין גם כי פסק דין זה מתכתב עם אחד החשדות נגד הקבוצה בחקירת הרשות לניירות ערך ולמעשה פסק הדין מחזק את אותו החשד. 

"גרוס עשה שימוש לרעה במסך ההתאגדות של בסדנו תוך שהוא מבצע עירוב נכסים בין נכסי בסדנו לנכסיו שלו והחברות האחרות שבשליטתו", כתבה השופטת פלינר. לפי פסק הדין, הכסף הועבר לחשבונו האישי של גרוס ובמהלך ההתנהלות בין השניים גרוס כתב מספר פעמים כי זה באחריותו האישית, כאשר גם חתימת ההסכם מול בסדנו נעשתה, לדברי השופטת, כדי להוסיף חבות של החברה.

תמצית התביעה של מטקוף עסקה בהשקעה שניתנה כהלוואה בסך 6.3 מיליון שקל, שלטענת מטקוף רובה מעולם לא הוחזרה לו, אף שמועד הפירעון היה ב-2019.

בסדנו וגרוס טענו כי אמנם קיבלו את ההלוואה, אבל "הסכומים כולם הוחזרו והחוב במלואו נפרע אם בהעברות בנקאיות; בתשלום במזומן; במסירת יהלומים; ובהמרת ההלוואה להשקעות אחרות". כמו כן, גרוס התנגד לדרישת מטקוף לחייב אותו אישית בטענה כי כלל ההסכמים נחתמו מול החברה, בסדנו.

השופטת לא התרשמה מטיעוני ההגנה וקבעה כי בסדנו וגרוס לא עמדו בנטל ההוכחה של טענותיהם. "גרסתו של גרוס לעניין פירעון החוב הייתה פתלתלה, מתפתחת ונעדרת אסמכתאות", כתבה.

כזכור, בחודשים האחרונים פתח בית המשפט בהליכי חדלות פרעון נגד שתי חברות בקבוצת בסדנו ומינה נאמנים לניהול החברות. בסוף השבוע שעבר המליצו הנאמנים להמשיך להפעיל את החברות במתכונת הפעלה רזה לשם מטרה אחת של מימוש כל התשואות והנכסים של החברות ולאחר מכן לסיים את פעילותן. קודם לכן קיבלו הנאמנים אישור מבית המשפט לסיים את פעילות גיוס השקעות חדשות, לפטר עובדים רבים ולעבור למשרדים קטנים יותר.

בסדנו אליעזר גרוס בית משפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}