י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
יגיעו לפשרה

בית המשפט חייב יישובים להכניס פועלים פלסטינים

שופט בית המשפט הודיע כי יתייצב לצד פועלים פלסטינים שעתרו נגד מועצת אפרת שהחליטה לדחות את כניסתם לעבודות. ראש המועצה הודיע לתושבים: "בהתאם להחלטת הצבא ובהתאם לפסיקת בית המשפט, יכנסו פועלי בנין"

בית המשפט חייב יישובים להכניס פועלים פלסטינים
אילוסטרציה צילום: unsplash

בית המשפט החליט לאסור על מועצות לבלום באופן מלא את כניסתם של פועלים פלסטינים ליישובים ביהודה ושומרון, זאת ברקע ההתנגדות העזה של רבים לכניסתם החל מתחילת המלחמה, כך דווח ב"ישראל היום". 

בשבוע שעבר הגיעה אל בית המשפט החלטת ראש מועצת אפרת, דובי שפלר, לדחות את הכנסת הפועלים הפלסטינים לתחילת ספטמבר. השופט הבהיר כי הוא צפוי לפסוק בעד הפועלים הפלסטינים, שטענו כי אין לבלום את כניסתם באופן גורף. 

כתוצאה מכך החליטו במועצת אפרת, שחלק מתושביה היו מעוניינים להחזיר את הפועלים, להגיע לפשרה. שפלר הודיע בסוף השבוע לתושבים: "עם סיום החופש הגדול, תקופה בה החלטתי למנוע כניסת פועלים ע"מ לאפשר חופשה בטוחה יותר לילדינו, וכן ע"מ לאפשר לקבלנים פרק זמן משמעותי לגייס עבודה עברית וכדו', מהלך שנכשל - החל מיום שלישי הקרוב, בהתאם להחלטת הצבא ובהתאם לפסיקת בית המשפט, יכנסו פועלי בנין לשטח המועצה מקומית אפרת". 

"כל זאת יקרה לאחר שסיימנו הערכת מצב מחודשת עם החטיבה המרחבית, ואף קיבלנו את ההחמרות שהוחלטו על ידם, ע"מ להקטין את הסכנות הנלוות ככל האפשר".

שפלר הסביר ל"ישראל היום" כי "עוד קודם לבחירות הבהרתי שאני מעדיף עבודה עברית אבל שאני לא מוכן להכניס את אפרת להקפאה, ואם תהיה הזדמנות לבנות לא נעצור אותה בגלל שלא נמצא פועלים".

אפרת פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}