י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
קריאה להטיל סנקציות

ישראל במסר חריף: "העולם חייב להתאחד כדי לעצור את איראן"

שרי החוץ של מדינות ה-G7 מתחו ביקורת חריפה נגד איראן על העברת הטילים הבליסטיים האיראנים, שר החוץ ישראל כ"ץ בירך על כך: "איראן היא האויב הכי גדול לא רק של ישראל"

ישראל במסר חריף: "העולם חייב להתאחד כדי לעצור את איראן"
השר ישראל כץ צילום: פלאש90

שר החוץ, ישראל כ"ץ, התייחס להחלטת שרי החוץ של מדינות ה-G7, למתוח גינוי חריף נגד איראן. הוא אמר כי הוא "מברך את שרי החוץ של מדינות ה-G7 על הגינוי החריף של איראן על העברת הטילים הבליסטיים האיראנים שמאיימים עתה על אוקראינה ועל אירופה ועל החלטתם לנקוט בצעדים משמעותיים נוספים כנגד איראן. שרי החוץ של ה-G7 אומרים כעת את מה שהבהרתי כבר בעבר: איראן היא האויב הכי גדול לא רק של ישראל, לא רק של המזרח התיכון אלא גם של אירופה ושל העולם כולו".

השר הוסיף: "אסור ללכת שולל אחרי ההונאה האיראנית. נשיא איראן החדש ושר החוץ האיראני החדש ממשיכים לבצע את המדיניות של מי שבאמת קובע באיראן, המנהיג העליון עלי חמינאי, מדיניות ישנה ומזעזעת של ייצוא המהפכה והפצת טילים, טרור ואלימות לכל העולם. אני קורא לקנדה, יפן ואיטליה ללכת בעקבות ארה״ב וה-E3 ולהטיל סנקציות נוספות על איראן.

אמשיך לפעול מול האיחוד האירופי ומדינות נוספות כדי שגם הם יחליטו להטיל סנקציות נרחבות על איראן ולהכריז על משמרות המהפכה כארגון הטרור הגדול בעולם. ישראל נמצאת בחזית האיום האיראני, אבל האיום הוא לא רק עליה אלא על העולם כולו. העולם חייב להתאחד כדי לעצור את איראן עכשיו לפני שיהיה מאוחר מדי".

כזכור בשבוע שעבר ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי איראן העבירה לרוסיה טילים בליסטיים לטווח קצר. גורמים אירופיים אמרו לעיתון כי זה צעד שמהדק עוד יותר את הברית בין טהראן למוסקבה ומעלה גם חשש מהתמורה שתקבל איראן. 

גורמי מודיעין באירופה אמרו בחודש שעבר כי עשרות אנשי צבא רוסים שוהים באיראן ומתאמנים בתפעול מערכת הטילים. גורמי המודיעין ציינו כי החוזה בין רוסיה לאיראן נחתם כבר בדצמבר האחרון, וכי סוכם בו על העברת טילי "פאתח 360" ומערכת טילים בליסטיים נוספת שנבנתה באיראן בשם "אבאביל".

איראן מלחמת אוקראינה רוסיה ישראל כ"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}