ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
תחקיר השיגור מתימן

הטיל התפוצץ באוויר ובוצע יירוט חלקי, לא מדובר בטיל היפרסוני

בצה״ל מגיבים לאירוע שיגור הטיל מתימן ואומרים כי הטיל התפרק מעל השטח האווירי של מדינת ישראל, "פגענו בו אבל לא הצלחנו להשמיד אותו". אחד המיירטים אמנם פגע במטרה, אבל לא השמיד אותה באופן מלא

הטיל התפוצץ באוויר ובוצע יירוט חלקי, לא מדובר בטיל היפרסוני
זירת נפילת הטיל ששיגרו החות'ים ליד כפר דניאל צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

חיל האוויר פרסם תחקיר ראשוני לאירוע שיגור הטיל החות׳י הבוקר (ראשון) לגוש דן.  לעבר הטיל החות׳י שוגרו מספר מיירטים ואחד מהם אכן פגע בטיל, אבל לא הייתה השמדה מלאה של הטיל כפי שאמור להיות.

שיגור הטיל לישראל צילום: המורדים מתימן

כתוצאה מהיירוט החלקי הזה, הטיל התפרק באוויר מעל שטחה האווירי של ישראל והחלקים שלו הם אלה שהתפוצצו בשטחים פתוחים במוקדים שונים באזור המרכז. בחיל האוויר מסכמים את התחקיר הראשוני ומודים כי ניסיונות היירוט כשלו, מאחר שהטיל לא הושמד באופן מלא באוויר כפי שנדרש. 

דורון קדוש דיווח בגל"צ שבחיל האוויר מבהירים כי בניגוד לטענות החות׳ים - לא מדובר בטיל היפרסוני (טיל שמהירותו גבוהה פי 5 ממהירות הקול): ״אין כאן טיל שהפתיע את המערכות שלנו, או שאין לנו יכולת להתמודד איתו. אין כאן איום חדש. ככל שאנחנו יודעים - אין לאויבים שלנו טילים היפרסוניים״.

איומי החות'ים (תרגום בעברית) צילום: כאן חדשות

לאחר שהטיל התפרק באוויר, חלקיו נפלו בשטח פתוח ליד כפר דניאל שבאזור לוד שם אותר מכתש. בדרך כלל ביירוט מושמדת המטרה באופן מלא, הפעם רק באופן חלקי. מסלול השיגור היה ישירות מתימן לישראל, ולפי צה"ל הטיל שוגר מגזרת החוף בצפון תימן.

בצה"ל ציינו כי מערך ההגנה האווירית מתמודד זה כשנה עם עשרות אלפי נסיונות יירוט מסוגים שונים, בהם טילים מדויקים, רקטות, כטב"מים, טילי שיוט ורחפנים מכל הזירות. בצבא מדגישים כי ההגנה האווירית לעולם לא הרמטית.

דובר החות'ים יחיא סריע טען הבוקר כי הם שיגרו טיל לעבר מטרה צבאית באזור יפו. עוד אמר דובר החות'ים כי מדובר בטיל בליסטי היפר סוני (בצה"ל הכחישו שזה היפר סוני), שמסוגל להגיע לטווח של כאלפיים ק"מ ב-11.5 דקות. לדבריו מדובר בפעולה שבוצעה במסגרת השלב החמישי של ההסלמה של החות'ים נגד ישראל.

סריע הזהיר כי על ישראל לצפות להתקפות נוספות ופעולות של החות'ים. לקראת יום השנה הראשון ל-7 באוקטובר וכן בתגובה על התקיפה הישראלית בנמל באל-חודיידה לפני כחודש וחצי.

המורדים החות'ים מלחמת חרבות ברזל תימן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}