י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
המעצר התמוה

אדלשטיין מגיב לסערת העלונים בבית הכנסת: "מדרון חלקלק"

ח"כ יולי אדלשטיין התייחס לסערת המעצר בהרצליה: "אנחנו במדרון חלקלק, אם לא נשים גבולות מאוד ברורים למה זו הפגנה ומחאה, נגיע למקומות מאוד לא טובים"

אדלשטיין מגיב לסערת העלונים בבית הכנסת: "מדרון חלקלק"
ח"כ יולי אדלשטיין צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין (הליכוד), התייחס לפני זמן קצר לראשונה לאירוע שבו נעצרו שלוש נשים שנכנסו לבית הכנסת בו הוא מתפלל בהרצליה וחילקו עלונים עם תמונות החטופים.

אדלשטיין גיבה את אנשי בית הכנסת והשוטרים: "אני מבין את אנשי בית הכנסת שלי שהגישו תלונה במשטרה אחרי שגילו בבוקר על פריצה שכנראה הייתה בלילה, אני נותן גיבוי מלא למשטרת ישראל על כך שעם כל משימותיהם נאלצים לבוא ולשמור עלי ועל בית הכנסת מול כל מיני מתפרעים ולאפשר את התפילות".

אדלשטיין הוסיף: "אנחנו במדרון חלקלק, אם לא נשים גבולות מאוד ברורים למה זו הפגנה ומחאה נגיע למקומות מאוד לא טובים. צריך לזכור שיש לנו מדינה אחת".

כזכור, המחלקה לחקירות שוטרים פתחה אמש (מוצ"ש) בבדיקת האירוע בו נעצרו נשים שחילקו עלונים עם תמונות החטופים, בבית הכנסת שבו מתפלל ח"כ יולי אדלשטיין בהרצליה.

קודם לכן, הודיע מפכ"ל המשטרה, רנ"צ דני לוי, כי הנחה לבדוק מיידית את השתלשלות האירועים. "ככל שימצא שנפל פגם בהתנהלות השוטרים, הוא יטופל בהתאם ויופקו הלקחים הנדרשים", נמסר מלשכת המפכ"ל.

הנשים שנעצרו הניחו על כיסאות המתפללים תמונות חטופים, בהם בני משפחת ביבס, עם הכיתוב "שלח את עמי".

בעקבות המעצר החריג, עשרות הגיעו להפגין מול תחנת משטרת גלילות, שם נחקרו הנשים במשך כשמונה שעות עד ששוחררו. אחת מהן אמרה בצאתה מהתחנה: "מתביישת בבית הכנסת של אדלשטיין. שלוש נשים נורמטיביות שנכנסות לבית כנסת פתוח לרווחה ומניחות עלונים באופן מסודר, שכל מה שכתוב בהן זה 'שלח את עמי'". 

הנשים שוחררו בתנאים מגבילים, שלפיהם אסור להן ליצור קשר אחת עם השנייה ועם ח"כ יולי אדלשטיין ל-15 יום. כמו כן, הן הורחקו מביתו ומבית הכנסת ל-15 יום, ברדיוס של 300 מטר. 

יולי אדלשטיין הרצליה משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}