י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
נענה לבית המשפט

ניצחון לעמית סגל: מנדלבליט משך את בקשתו למנוע את פרסום הקלטותיו

בית המשפט המחוזי בתל אביב קיים דיון בבקשת היועץ המשפטי לממשלה לשעבר מנדלבליט למנוע את פרסום הקלטות השיחות שלו עם אפי נווה. לאחר שהשופט קבע כי בית משפט אחר צריך לעסוק בבקשה - מנדלבליט משך אותה

ניצחון לעמית סגל: מנדלבליט משך את בקשתו למנוע את פרסום הקלטותיו
אביחי מנדלבליט צילום: תומר נויברג, פלאש 90

לאחר שעיתונאי "חדשות 12" עמית סגל חשף הקלטות שבהן נשמע היועץ המשפטי לשעבר אביחי מנדלבליט פועל עם ראש לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נווה כדי לקדם את מינויו ליועמ"ש, בית המשפט המחוזי בתל אביב קיים היום (ראשון) דיון בבקשת מנדלבליט למנוע את פרסום ההקלטות. 

טענתו העיקרית של היועמ"ש לשעבר היא כי החומרים הנמצאים בנייד של נוה אסורים בפרסום בצו שנתן בית המשפט בעבר סביב פרשיה בה נחשד נוה. לטענת מנדלבליט, סגל וחברת החדשות הפרו את צו איסור הפרסום כשפרסמו את החומרים. 

בסיום הדיון משך מנדלבליט את בקשתו, לאחר שהשופט יחזקאל אליהו קבע כי עליו לפנות לנשיא בית משפט השלום בראשון לציון. השופט תהה: "השאלה אם בית המשפט הזה בכלל צריך לדון בצווי איסור פרסום שהתקבלו בבית משפט השלום תוך התעלמות מהחלטת בית משפט השלום. למה אני צריך להתעסק בזה?". 

"ראוי כי הבקשה, ככל שהמבקש מנדלבליט עומד עליה, תובא בפני נשיא בית משפט השלום בראשון לציון, אשר בפניו עניינים שכאלה נדונים בשגרה. הוסכם לבקש כי הבקשה תידחה", הוסיף. 

בדיון אמר אפי נוה, שההקלטות הגיעו מהטלפון הנייד שלו, בהתייחסו לצו איסור הפרסום שהוצא לחומרים בטלפונים שלו: "מטרת הצו הייתה להחזיר אותי למצב שלפני הפריצה של הדס שטייף לטלפונים שלי. המצב הזה הוא שמותר לי להשתמש בשיחות שאני רוצה. פתאום אני שומע שהמטרה היא בכלל להגן על פרטיות של אחרים".

כזכור, סגל חשף בחדשות 12 הקלטות משיחות אישיות בין היועץ המשפטי לממשלה לשעבר פרופ' אביחי מנדלבליט, וראש לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה, בהן נחשף שיתוף הפעולה של השניים לסלול את דרכו של מנדלבליט למשרד היועמ"ש.

בהקלטות מתוארת מערכת יחסים צמודה של שני הבכירים לשעבר, בהקלטות מתרברב אפי נוה בפני מנדלבליט כיצד נציג לשכת עורכי הדין בוועדת האיתור לתפקיד פועל לטובתו ודואג לכאורה להסתיר את מערכת היחסים בין השניים.

עמית סגל אביחי מנדלבליט אפי נוה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}