ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
במהלך הסיור

מעטפת גם לבני המשפחה המורחבת של החטופים

צורך זה עלה בסיור ועדת הבריאות היום במינהלת החטופים. יו"ר הוועדה ח"כ יוני משריקי: "הנגשת שירותי רפואה מידיים לבני משפחות החטופים חיונית במיוחד לאור המצוקה הפיזית והנפשית. מתן מענה רפואי מותאם ומיידי לבני המשפחות - יסייע במניעת הידרדרות בריאותית ולהקל, ולו במעט, על ההתמודדות היומיומית עם מצבם הייחודי"

מעטפת גם לבני המשפחה המורחבת של החטופים
ח"כ יוני משריקי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ועדת הבריאות, בראשות חה"כ יוני משריקי (ש"ס), סיירה הבוקר (ראשון) במנהלת החטופים, הנעדרים והשבים במשרד ראש הממשלה, וערכה דיון מיוחד על המעטפת הממשלתית המוענקת למשפחות החטופים והשבים.

במסגרת הדיון שמעו חברי הוועדה סקירה מקיפה על פעולות המינהלת, הליווי השוטף וריכוז המענים להם זכאים בני המשפחות והשבים, מגופי המדינה. בדיון התארחו נציגי משפחות חטופים ושבים שתיארו בפני חברי הכנסת את הצורך להעניק מעטפת בריאותית, נפשית ופיזית, גם לבני המשפחה "מהמעגלים הרחבים". 

נציגת משרד הבריאות דיווחה לחברי הוועדה כי עד היום נענו למעלה מ 6,000 פניות ובקשות סיוע, שהגיעו מבני המשפחות למשרד הבריאות, כולל לעזרה נפשית ורגשית. לדבריה, "'רפואת השבים' זהו תחום חדש ולא מוכר, ואנו לומדים אותו כל העת. אין שב או בן משפחה שזקוק לסיוע ולא מקבל אותו".

עוד שמעו חברי הוועדה סקירות מנציגי משרד הרווחה, החינוך וביטוח לאומי, היושבים דרך קבע במינהלת החטופים, על הפעולות והאתגרים איתם הם מתמודדים.

לדברי ראש מינהלת החטופים, הנעדרים והשבים במשרד רה"מ, ירון כהן "תפקידנו להחזיר את האמון למשפחות, ואנו עושים זאת ע"י מתן מענה אנושי, מהיר וגמיש, תוך התאמת "חליפה אישית" לכל בן משפחה. אנו פועלים בשקיפות מול המשפחות ועובדים יחד איתן גם כדי להשלים פערים בתחומי החקיקה. אנו מבינים כי יש לנו עוד במה להשתפר. אנו בתהליכי למידה, באירוע שאין לו אח ורע בארץ ובעולם". 

ראש ועדת הבריאות, ח"כ יוני משריקי הדגיש כי "הנגשת שירותי רפואה מידיים לבני משפחות החטופים היא חיונית במיוחד לאור המצוקה הפיזית והנפשית שבה הם נמצאים. מתן מענה רפואי מותאם ומיידי לבני המשפחות יכול לסייע במניעת הידרדרות בריאותית ולהקל, ולו במעט, על ההתמודדות היומיומית עם מצבם הייחודי. שמענו על המענים הבריאותיים והרפואיים שנותנים הצוותים המקצועיים למשפחות החטופים והשבים. אנו, כוועדת הבריאות של הכנסת, מחוייבים לסייע לבני המשפחות לקבל כל מענה ועזרה. זו חובתה של מדינת ישראל לטפל במשפחות החטופים והשבים. העבודה במינהלת החטופים נעשית ברגישות ובמקצועיות, ובתחושת שליחות אמיתית. אנו מתפלים לשובם של כל החטופים במהרה".

יוני משריקי חטופים מלחמת חרבות ברזל ועדת הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}