ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
אויבים מבית

ח"כ לשעבר הכחיש את הטבח - ולא יופיע שוב בשידורי כאן

הח"כ לשעבר שכבר ריצה מאסר על גיוס ערבים ישראלים לביצוע פיגועים, התארח בערוץ "מכאן" של תאגיד השידור, הצדיק חלק ממעשי חמאס והכחיש חלקים אחרים

ח"כ לשעבר הכחיש את הטבח - ולא יופיע שוב בשידורי כאן
תאגיד השידור כאן צילום: שי אפשטייין

בחטיבת החדשות של תאגיד השידור כאן, הודיעו כי לא יזמינו יותר לשידור את חבר הכנסת לשעבר עבד אל מאלכ דהאמשה מרע"מ, לאחר שהכחיש את מעשי הטבח שביצע חמאס ב-7 באוקטובר.

דהאמשה התארח ב-5 בספטמבר בערוץ "מכאן", הצדיק את מתקפת ה-7 באוקטובר כלגיטימית מבחינת החוק הבינלאומי, הכחיש מעשי רצח של ילדים ונשים בידי חמאס, טען שהחטופים היו אנשי צבא ומשטרה וכי אם נחטפו אזרחים הרי שהם "שבויי מלחמה" משום שישנם אסירים פלסטינים בישראל. על רצח אזרחים ומעשים מחרידים נוספים שנעשו במתקפה הברברית, אמר חבר הכנסת לשעבר כי אלה "המצאות בלבד".

המנחים סתרו את דבריו של דהמאשה ולאחר הדיון הסתייגו מהם. 

עבד אל-מאלכ דהאמשה כיהן כחבר הכנסת ויו"ר מפלגת רע"ם בכנסות ה-14 עד ה-16. עורך דין במקצועו. בשנת 1972, הואשם בגיוס קבוצת ישראלים-ערבים לביצוע פיגועים מטעם הפת"ח ונדון לעשר שנות מאסר, מהן שלוש על תנאי. בנוסף, הוא חבר בפלג הדרומי של התנועה האסלאמית. 

מכאן חדשות נמסר: "לא יהיה שום מקום בשידורנו למי שמכחיש את טבח 7 באוקטובר. דבריו של עבד אל מאלכ דהאמשה הופרכו בשידור על ידי מנחי התוכנית, והוא עומת עם העובדות הברורות לכולם".

רע"מ עבד אל מאלכ דהאמשה תאגיד השידור כאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}