י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"פניקה מכל זבוב"

"באזור מסתכלים עלינו כמו על סמרטוטים. במידה רבה של צדק"

ד"ר מרדכי קידר, מזרחן באוניברסיטת בר אילן על הטיל שנורה הבוקר מתימן: "מסתכלים עלינו כמו על סמרטוטים"

"באזור מסתכלים עלינו כמו על סמרטוטים. במידה רבה של צדק"
אימוני החות'ים צילום: דוברות ממשלת החות'ים

הבוקר (ראשון) נורה טיל מסוג 'קרקע -קרקע' לעבר גוש דן מכיוון תימן, חצה לשטח הארץ מכיוון מזרח ונפל בשטח פתוח בשפלה, אין נפגעים. המזרחן מאוניברסיטת בר אילן ד"ר מרדכי קידר שוחח על כך עם גדי נס ב-104.5fm.

בפתח דבריו התייחס המזרחן לטיל שנשלח לישראל: "בעבר נשלחו לא מעט כאלו לכיוון ישראל, אבל האמריקנים והבריטים, הנמצאים באזור, הפילו אותם בשלב מוקדם", המשיך: "הפעם, כנראה שהחות'ים, בהשראת מוריהם ורבניהם, האיראנים עשו משהו לא שגרתי".

אין לנו הרתעה מול החות'ים לאחר הפעולה בנמל חודידה?

"ללמדך שפגיעות אצלם, נתפסות הרבה פחות קשה מפגיעות אצלנו. אנחנו בפניקה מכל זבוב שנופל עלינו ויש  להם כושר נפשי יותר חזק משלנו. הם מסתכלים עלינו כמו על סמרטוטים. במידה רבה של צדק", ציין.

אבל אנחנו רוצים להוציא אותם.

ד"ר קידר השיב: "אני גם רוצה להוציא את החטופים. אבל באופן שזה נעשה עם ההפגנות ברחובות- זה משחק לידיהם- מראה להם שאנחנו חברה רגישה ושאין לנו מקום במזרח התיכון". המשיך, "וזה מנפח להם את בלוטות הג'יהאד ולכן, הם ממשיכים לירות עלינו ולהתעלל בנו".

נסראללה מתרגש מהאיומים שלנו שנצא לפעולה בלבנון?

"הבעיה היא שעד היום לא איימנו עליו באיום רציני. אנחנו כל הזמן מגיבים על מה שהוא עושה. היינו צריכים להגיד לו 'עוד כטב"ם אחד עלינו ואנחנו מוחקים את כל משק החשמל הלבנוני' או את משק המים הלבנוני, ושיעשה את החשבון הזה".

"כדי להחליף את המלחמה צריך לייצר הרתעה. הרתעה זאת אומרת שפוחדים מאיתנו. בשלב זה לא פוחדים מאיתנו לא החות'ים, לא חמא, לא חיזבאללה כיוון שאנחנו רק מגיבים ותמיד במדיתיות. אני חושש שבגלל הייעוץ המשפטי התגובה שלנו תמיד מידתית. ואין הרתעה עם מידתיות", הוסיף.

המורדים החות'ים תימן ד"ר מרדכי קידר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}