י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
כך מפתים אותם

במערכת הביטחון מגייסים עובדים זרים לפעילות מבצעית בעזה

לפי הפרסום, במערכת הביטחון מגייסים עובדים זרים לפעילות מבצעית בעזה בתמורה לאזרחות ישראלית

במערכת הביטחון מגייסים עובדים זרים לפעילות מבצעית בעזה
כוחות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

עיתון "הארץ" חושף כי מערכת הביטחון מגייסת מאז תחילת מלחמת "חרבות ברזל" מבקשי מקלט מאפריקה לטובת המאמץ המלחמתי ברצועת עזה - בתמורה לקבלת אזרחות ישראלית.

נאסר לפרסם מה אופי הפעילות שמבצעים אותם מבקשי מקלט שגויסו, אך נאמר כי מדובר בפעולות שיש בהם כדי להעמיד את המבצע בסכנת חיים. עוד פורסם כי עד כה לא ניתן מעמד למי ממבקשי המקלט שהשתתפו במאמץ המלחמתי.

לדברי מקורות ביטחוניים ששוחחו עם "הארץ", הדבר נעשה באופן מסודר ובליווי הייעוץ המשפטי למערכת הביטחון, אך ההיבט הערכי של גיוס מבקשי מקלט כלל לא נידון.

עדות של מבקש מקלט חושפת את תהליך הגיוס. א' בא לישראל בלי בני משפחתו כשהיה נער בן 16, וחי בה מאז. כדי לקבל את זכויותיו הוא נדרש לחדש את אישור השהייה שלו מדי חצי שנה.

באחד החודשים הראשונים למלחמה קיבל א' שיחת טלפון מהמשטרה, ובה ביקש ממנו אדם שהזדהה כשוטר לבוא בהקדם למתקן ביטחוני, בלא הסבר. "תגיע, נדבר", נאמר לו. כשבא למתקן, קיבלו את פניו מי שהגדיר כ"חבר'ה מהביטחון". "הם אמרו לי שהם מחפשים אנשים מיוחדים להצטרף לצבא, שזו מלחמת קיום של מדינת ישראל", סיפר ל"הארץ". ז

זו היתה הראשונה בסדרת שיחות בין א' ובין אדם שהציג את עצמו כאיש מערכת הביטחון שמגייס מבקשי מקלט לצבא. השיחות נמשכו כשבועיים, במהלכם קיבל כאלף שקלים על אובדן ימי עבודה והובטח לו שאם יתגייס יסדרו לו מסמכים רשמיים של מדינת ישראל. בסופו של דבר, לאחר שהביע את הסכמתו, חזר בו א' וסירב להתגייס, מחשש, בין היתר, שאם יפגע בפעילות לא יוכר במערכת הביטחון באופן רשמי כיוון שעדיין לא יהיה אזרח.

לפי מקורות ביטחוניים, מערכת הביטחון הסתייעה במבקשי מקלט בכמה פעולות, בהן כאלה שקיבלו הד תקשורתי. 

עובדים זרים חרבות ברזל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}