י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
יַעֲלוּ הָרִים יֵרְדוּ בְקָעוֹת

החורף הגיע לאירופה: נהרות שטפו את הרחובות, מספר הרוגים, סכר נפרץ

לפחות ארבעה בני אדם נהרגו ברומניה לאחר גשמים עזים. עובדי סיוע פועלים לעזור לרבים ברחבי אירופה. קלודצקו, עיירה בפולין בת 25,000 תושבים, שקעה בחלקה כשהנהר המקומי התנשא כמעט ל-7 מטרים. בצ'כיה, האזור הגובל עם גרמניה נפגע בצורה הקשה ביותר, עם יותר מ-20,000 משקי בית שנותרו ללא חשמל

החורף הגיע לאירופה: נהרות שטפו את הרחובות, מספר הרוגים, סכר נפרץ
אילוסטרציה צילום: pixabay

שיטפונות בדרום מערב פולין גרמו למוות אדם אחד, ופינוי מסיבי

אדם אחד טבע ו-1,600 בני אדם פונו במחוז קלודצקו בדרום מערב פולין, לאחר שהנהרות המקומיים עלו לרמות שיא לאחר מספר ימים של גשם כבד. "המצב הוא מאוד דרמטי, זה הכי דרמטי במחוז קלודצקו", אמר ראש הממשלה דונלד טוסק, לאחר שנפגש עם צוות ניהול משברים בעיר קלודצקו.

כ-17,000 בתי אב במחוז נותרו ללא חשמל, ושירות הסלולר הושבת בחלק מהאזורים. הגישה לעיירות באזור כמעט נותקה, אמר טוסק. קלודצקו, עיירה בת 25,000 תושבים, שקעה בחלקה כשהנהר המקומי התנשא כמעט ל-7 מטרים.

ביום שישי, כאשר הרשויות הורו לתושבים להצטייד באספקה, שר הפנים הפולני תומאש סימוניאק הזהיר כי "הגרוע מכל עוד לפנינו".

אוסטריה תחתית הכריזה על אזור אסון

הרשויות הכריזו על מדינת אוסטריה התחתית, המקיפה את וינה, כאזור אסון עקב שיטפונות קשים מגשם כבד.

סגן מושל אוסטריה התחתית, סטפן פרנקופף, הזהיר מפני "שטפונות מסיביים" ומפולות פוטנציאליות במקומות מסוימים, והוסיף כי "המצב מחמיר עקב הגשמים האדירים ברחבי המדינה". 

ברחבי וינה הכבישים מוצפים ושירותי החירום נאלצו לפעול כדי לחלץ אנשים שנלכדו בבתיהם במהלך הלילה. אדם אחד חולץ ממי השיטפונות ממערב לווינה. כמה עיריות הוציאו צווי פינוי, התושבים פונו עם סירות גומי.

סכר עלה על גדותיו בדרום מערב פולין

סכר בדרום מערב פולין עלה על גדותיו לאחר גשמים כבדים, השיטפונות המשיכו להרוס את מרכז אירופה בגלל מזג אוויר קיצוני היסטורי

למרות המאמצים לנקז את המים ולמנוע את הגל, הסכר עלה על גדותיו, מה שהוביל לפינוי תושבים מהכפרים הסמוכים. הסכר, שנבנה בתחילת המאה ה-20, נמצא בסמוך לגבול צ'כיה. מאז יום שישי בבוקר, בדרום מערב פולין ירד יותר גשם מאשר במהלך השיטפון ב-1997, אז נהרגו 56 בני אדם.

גשם כבד הורס את מרכז אירופה

רומניה דיווחה על ארבעה מקרי מוות הקשורים לשיטפונות ביום שבת בגלל גשם כבד חסר תקדים. בפולין, סלובקיה, הונגריה, דרום גרמניה ובחלקים מאוסטריה צפויים עוד גשמים עזים. חלק מהאזורים באוסטריה הוכרזו כאזורי אסון ותושבים פונו משם.

בצ'כיה, האזור הגובל עם גרמניה נפגע בצורה הקשה ביותר, עם יותר מ-20,000 משקי בית שנותרו ללא חשמל. רמת ההתראה הגבוהה ביותר להצפות פורסמה בכ-35 מקומות ברחבי צ'כיה. הרשויות גם השעו את כל תנועת הספנות.

 

פולין צ'כיה אוסטריה שטפונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}