ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
אחרי פרסום ההקלטה

אביו של החטוף מספר על התיעוד מהשבי: "הוא נראה חבול ופצוע"

אביו של החייל החטוף מתן אנגרסט, חגי, סיפר הבוקר לאחר פרסום ההקלטות של בנו אמש: "היה קשה לראות את מתן בסרטון, חבול ופצוע אחרי הקרב. זה סשן חופשי, לא הכתיבו לו מה להגיד"

אביו של החטוף מספר על התיעוד מהשבי: "הוא נראה חבול ופצוע"
החייל מתן אנגרסט נחטף לעזה צילום: מטה משפחות החטופים

לאחר שאתמול נחשפו הקלטות החייל החטוף מתן אנגרסט בהן הוא קורא לראש הממשלה נתניהו להסכים לעסקה, אביו חגי, סיפר  ל"חדשות 12": "נחשפנו להקלטה לאחרונה. לראשונה ראינו את מתן בסרטון, מדבר אלינו, למשפחה, ולראש הממשלה שהוא הצביע לו והאמין לו". 

האב אמר: "לא פשוט לנו בכלל לפרסם כל דבר על מתן, זה ממש לא פשוט למשפחה. אנחנו צריכים לעשות עבודה לפני זה, לחשוף את הילדים והמשפחה למה שהולכים לראות ולהרים אותם".

עוד סיפר האב על הסרטון: "מתן מדבר על עצמו באנגלית ובעברית, בסשן אחד. זה דיבור חופשי שלו. אומנם שואלים אותו שאלות, אבל רואים שזה דיבור חופשי. לא הכתיבו לו מה להגיד. זה חומר גלם. זה אומנם אות חיים ממנו, אבל קשה לראות את הילד שלך מאחורי מסך זכוכית ולדעת שאתה לא יכול לעזור לו. זה מאוד לא פשוט". 

"היה קשה מאוד לראות את מתן, חייל שנראה חבול ופצוע אחרי הקרב, אבל בקול שלו הוא נשמע בטוח ובוטח בראש הממשלה שיעשה את הכל כדי לשחרר אותו. שמעו את זה בקול שלו", אמר חגי. 

כזכור, אתמול (מוצ"ש) במהלך ההפגנה השבועית בכיכר החטופים, חשפה ענת אנגרסט, אמו של החטוף מתן אנגרסט קטע אודיו בו נשמע מתן כשהוא פונה בקולו בפנייה ישירה מהשבי לראש הממשלה נתניהו ומבקש ממנו לבצע עסקה. 

קטע הקול הוא חלק מסרטון שאותר ברצועת עזה לפני מספר חודשים, וטרם נחשף לציבור על ידי המשפחה. הסרטון הוא אות חיים ראשון ממתן, כשכעת זו הפעם הראשונה בה הוא נשמע באופן פומבי. 

בהקלטה אומר מתן: "נתניהו, אתה חייב, חייב לעשות את ההחלפה הזו בין האסירים בישראל לאסירים פה. אני מאוד רוצה לראות את המשפחה והחברים שלי. זה מאוד חשוב. אני חושב שאתה מסוגל לזה, צריך לרצות, אבל אני סומך עליך. אתה יכול לעשות את זה ומקווה שכמה שיותר בקרוב".

מתן אנגרסט חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}