ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
"חכו להפתעות"

קשה ליירוט וגומע אלפי קילומטרים בתוך דקות: החות'ים מאיימים עם הטיל ששוגר למרכז

דובר החות'ים טען כי הטיל ששוגר הבוקר לערי המרכז עבר 2,040 ק"מ תוך 11.5 דקות. הוא המשיך לאיים ב"עוד מבצעים איכותיים, ביום השנה ל-7/10" | טיל היפר-סוני הוא טיל שמהירות גבוהה פי חמישה או יותר ממהירות הקול וקשה יותר ליירטו. אתמול שר ההגנה התימני הבטיח "הפתעות" בימים הקרובים

קשה ליירוט וגומע אלפי קילומטרים בתוך דקות: החות'ים מאיימים עם הטיל ששוגר למרכז
זירת נפילת הטיל ששיגרו החות'ים ליד כפר דניאל צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

החות'ים קיבלו אחריות רשמית לשיגור הטיל הבליסטי למרכז הארץ הבוקר וטענו כי מדובר היה בטיל היפר-סוני חדש: הדובר הצבאי של החות'ים, יחיא סריע, אמר כי הטיל עבר מרחק של 2,040 ק"מ תוך 11.5 דקות. "ביצענו פעולה צבאית איכותית שכוונה למטרה צבאית באזור תל אביב", אמר סריע. טיל היפר-סוני הוא טיל שמהירות גבוהה פי חמישה או יותר ממהירות הקול וקשה יותר ליירטו.

לדברי סריע, "הפעולה בוצעה באמצעות טיל בליסטי חדש היפר-סוני שהצליח להגיע ליעדו. ההגנה של האויב לא הצליחה ליירט אותו. הטיל גרם לפחד בקרב הציונים. יותר משני מיליון ציונים נמלטו למקלטים לראשונה בהיסטוריה". סריע המשיך לאיים: "המכשול הגיאוגרפי, התקיפות האמריקניות בריטיות ומערכות הריגול לא ימנעו מתימן למלא את חובתה למען העם הפלסטיני".

הטיל ששוגר הבוקר משטח תימן ללב ישראל, עבר 2,000 קילומטר, חצה את כל מערכות ההגנה האווירית ונחת בשטח פתוח. בפעם הקודמת שהחות'ים תקפו את תל אביב, נמל אל חודיידה הימי הותקף ויצא מכלל פעולה. הפעם החות'ים העזו יותר והשאלה מה ישראל תעשה.

שיגור הטיל קרה בתאריך מאוד סימבולי מבחינת החות'ים יום השנה להולדתו של הנביא מוחמד. רועי קייס מציין בכאן חדשות, כי ארגוני טרור אוהבים לבחור תאריכים הקשורים לציונים סמליים כדי לעשות את הפעולות שלהם. רק לאחרונה ראינו את חיזבאללה בוחר לנקום את חיסול הרמטכ"ל שלו פואד שוכר, ביום אל 40, תאריך קדוש לשיעים.

החות'ים איימו בשבועות האחרונים כי יגיבו על התקיפה הישראלית בעיר הנמל אל חודידה בחודש יולי. אתמול שר ההגנה התימני הבטיח הפתעות בימים הקרובים ש"הם לא יצפו להן".

היום אחר הצהריים צפוי נאום של עבד אל-מלכ א-דין, מנהיג החות'ים בתימן. כך כתב חזאם אל-אסד, חבר הלשכה המדינית של החות'ים שאוהב לאיים על ישראל בעברית, הוא כתב הבוקר בעברית עילגת ברשת X אחרי הודעת דובר צה"ל כי הטיל שוגר מתימן: "בין אם אתם במקלטים תת קרקעיים או מחוצה להם, עליכם להקשיב בשעות אחר הצהריים בקשב רב למה שיאמר המנהיג הדגול הזה".

 

תימן המורדים החות'ים טיל היפרסוני מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}