י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

מחקר חדש חושף: התיירות משפיעה על חיות הבר

מחקר חדש שנערך בשיתוף פעולה בין רשות הטבע והגנים ואוניברסיטת בן-גוריון בחן את השפעת התיירות על התנהגות חיות בר בשמורת טבע בנגב. המחקר מצא כי תדירות הביקורים בשבילים בשמורות הטבע בנגב משפיעה באופן משמעותי על התנהגות הפראים וצבי הנגב

מחקר חדש חושף: התיירות משפיעה על חיות הבר
צבי הנגב צילום: ערן היימס

מחקר חדש שערכו חוקרי רשות הטבע והגנים והמחלקה לאקולוגיה מדברית באוניברסיטת בן גוריון, מגלה כי הפרא וצבי הנגב מגיעים פחות לאזורים בהם מטיילים אנשים

האיזון בין שימור טבע לתיירות הוא אתגר משמעותי בשמורות הטבע בישראל. מחקר חדש שכתבו זהבה סיגל אקולוגית הר הגנב, ליאור חן  המדען החברתי ועודד סהר פקח ערבה דרומית מרשות הטבע והגנים. ויובל צוקרמן ועודד ברגר-טל מהמחלקה לאקולוגיה מדברית ע"ש מארקו ולואיס מיטרני, המכונים לחקר המדבר, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, בחן את יעילותה של מערכת היתרים ככלי לניהול ביקורים בשביל טיול חדש.

המחקר נערך במהלך שנת 2021 בשביל שהטיול בו התאפשר בהיתר בלבד. החקר מצא כי נוכחות מטיילים משפיעה על התנהגות חיות בר רגישות, כמו פראים וצבאים.

ממצא מעניין הוא שהשפעה זו קשורה יותר לתדירות הביקורים מאשר למספר המטיילים בכל פעם. ממצאים אלה מצביעים על הצורך בגמישות בניהול ביקורים בשמורות טבע, תוך התאמה למאפייני השטח והמינים המקומיים.

מחקר חיות בר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}