ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
במאי ישראלי

ברקע הטענות להטיה נגד ישראל: תאגיד השידור הבריטי ישדר סרט על הנובה

הרשת הבריטית BBC תשדר לקראת סוף החודש סרט בן 90 דקות, המכיל קטעים שלא נראו מהטבח באתר מסיבת הנובה ברעים. הבמאי הישראלי: "אני רואה את חובתי כיוצר דוקומנטרי להביא לעולם את העדויות והסיפורים הנוראים"

ברקע הטענות להטיה נגד ישראל: תאגיד השידור הבריטי ישדר סרט על הנובה
מראות הטבח ברעים צילום: פלאש 90

הרשת הבריטית BBC שמואשמת מתחילת המלחמה בהטייה נגד ישראל, תשדר לקראת סוף החודש סרט בן 90 דקות, המכיל קטעים שלא נראו מהטבח באתר מסיבת הנובה ברעים. 

לוסי קון, העורכת הממונה ב-BBC, אמרה: "אני אסירת תודה לשורדים הצעירים של פסטיבל המוזיקה נובה שסמכו עלינו שנחלוק את חוויותיהם מאותו יום נורא, כדי שצופי ה-BBC יוכלו לקבל תחושה של חלק ממה שהם עברו. זה סרט חשוב".

הבמאי הישראלי של הסרט, יריב מזור, אמר: "אני רואה את חובתי כיוצר דוקומנטרי להביא לעולם את העדויות והסיפורים הנוראים של ניצולי הטבח הזה, אלה שכבר אינם איתנו, ושל אינספור שעדיין שבויים כבני ערובה בעזה, כשגורלם נותר עלום. אלה נשים וגברים צעירים שחטאם היחיד היה הרצון שלהם למוזיקה...".

נזכיר כי דוח שפורסם לאחרונה בוחן כיצד סיקרה רשת ה-BBC את מלחמת ישראל נגד ארגון הטרור חמאס, ומעלה נתון מדהים לפיו ישראל מקושרת בסיקור הרשת עם פשעי מלחמה ורצח עם פי 14 יותר מחמאס. 

עורכי הדוח עשו שימוש בבינה מלאכותית כדי לבחון 9 מיליון מילים שנאמרו בהקשר של המלחמה, ב-11 החודשים האחרונים. הדוח מצא 1,553 הפרות של הנחיות העריכה של הרשת עצמה בסיקור הנושא.

 

BBC מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}