ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
ספרד אירחה

זעם בישראל בעקבות הוועידה לקידום פתרון שתי המדינות

שרים בכירים במספר מדינות מוסלמיות ואירופיות דנו בדרכים לסיים את המלחמה בעזה וליישם את פתרון שתי המדינות. שר החוץ כ"ץ מיקד את האש בשר החוץ האירופי בורל: "אנטישמי שונא ישראל"

זעם בישראל בעקבות הוועידה לקידום פתרון שתי המדינות
ישראל כץ צילום: Tomer Neuberg/Flash90

ביום שישי נערכה פסגה מדינית אותה אירח שר החוץ הספרדי, שעסקה בדרכים לקדם את סיומה של המלחמה ואת פתרון שתי המדינות. הפגישה עוררה זעם גדול בישראל וגררה גינויים, כך דיווח איתמר אייכנר ב"ווינט". 

בפגישה לקחו שרי החוץ של האיחוד האירופי, נורבגיה, סלובניה ואירלנד, לצד ראש ממשלת פלסטין, שרי החוץ של ערב הסעודית, ירדן, טורקיה, מצרים וסגני שרי החוץ של קטאר ובחריין.

המדינות המשתתפות תמכו ביוזמה לכנס בהקדם ועידת שלום בינלאומית שתקדם את יישום פתרון שתי המדינות. 

"אנחנו נפגשים כדי לעשות דחיפה נוספת לסיום המלחמה בעזה, ליציאה ממעגל האלימות הבלתי נגמרת בין הפלסטינים והישראלים. הדרך ברורה. יישום פתרון שתי המדינות הוא הדרך היחידה", אמר שר החוץ הספרדי.

שר החוץ ישראל כ"ץ כתב שני ציוצים נגד שר החוץ האירופי בורל בעקבות הועידה. בראשון נכתב: "בשבוע בו ארה"ב, גרמניה, צרפת ובריטניה הטילו סנקציות על קשרי התעופה עם איראן בעקבות אספקת טילים שמאיימים על אירופה, שר החוץ היוצא של האיחוד האירופי בורל עסוק במסעות שנאה נגד מדינת ישראל. במקום ליזום הצטרפות האיחוד האירופי לסנקציות על איראן, בורל תומך בהקמת מדינת טרור פלסטינית שתישלט ע"י איראן וציר הרשע נגד ישראל, מדינות ערב המתונות ואירופה. זאת המורשת שבורל משאיר - אנטישמיות ושנאת ישראל".

בציוץ השני הגיב כ"ץ על לבורל: "אנטישמי שונא ישראל שמוביל נגדה קמפיין כמו גדולי האנטישמים בהיסטוריה, במקום לפעול נגד ציר הרשע האיראני - הוא חובר אליהם. בורל הוא אנטישמי ושונא ישראל שמנסה כל הזמן להעביר החלטות וסנקציות נגד ישראל באיחוד האירופי, ונבלם ע"י רוב מדינות האיחוד".

ישראל כץ ג'וזף בורל מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}