ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
הבהרה חריפה

ארה"ב: "לא נעצור את נתניהו, יש לנו בעיה עם בית הדין בהאג"

שגרירת ארצות הברית באו"ם, לינדה תומס-גרינפילד, אמרה כי ארה"ב לא תציית להוראה של בית הדין הפלילי הבינלאומי אם יוציא צווי מעצר לראש הממשלה נתניהו. "תנו לי להיות ברורה: אנחנו לא נעצור אותו", הדגישה

ארה"ב: "לא נעצור את נתניהו, יש לנו בעיה עם בית הדין בהאג"
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם חיילי צה"ל צילום: עמוס בן גרשום / לע״מ

שגרירת ארה"ב באו"ם, לינדה תומס-גרינפילד, האשימה את האו"ם ב"מיקוד מוגזם" בישראל, ואמרה כי "יש כמות לא הוגנת של התמקדויות בישראל".

"אני חושבת שיש לנו בעיה לגבי ישראל באו"ם. ויש התמקדות יתר מוגזמת בישראל עוד לפני עזה באו"ם. זה משהו שהעלינו על בסיס קבוע", אמרה תומס-גרינפילד במהלך אירוע במועצה ליחסי חוץ בסוף השבוע.

"אין עוד מדינה בעולם שיש לגביה דיון חודשי על סדר היום של מועצת הביטחון שנמשך עשרות שנים אחורה", אמרה ותיארה את "ההתמקדות הלא הוגנת בישראל באו"ם" כ"בעייתית".

כשנשאלה על ההכרה במדינה הפלסטינית, תומס-גרינפילד הגיבה כי "למדינה יש אחריות מסוימת לאנשיה, ואני לא מאמינה שלפלסטינים כרגע, יש את כל המרכיבים לתת לזה".

היא גם הגיבה בחריפות לשאלה על צו המעצר שהוצא לראש המממשלה בנימין נתניהו, על ידי התובע של בית הדין הפלילי הבינלאומי, קארים חאן, ואמרה: "היה לנו ברור שיש לנו בעיה עם פסיקת בית המשפט".

"טוב, תנו לי להיות ברורה: אנחנו לא נעצור אותו", הדגישה. ב-20 במאי הודיע ​​התובע של בית הדין קארים חאן, כי בית המשפט מבקש צווי מעצר לנתניהו ולשר הביטחון, יואב גלנט, באשמת ביצוע פשעי מלחמה.

חאן אמר אז כי "יש יסוד סביר להאמין שנתניהו וגלנט נושאים באחריות פלילית לפשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות" שבוצעו בשטחים הפלסטיניים בעזה החל מה-8 באוקטובר.

אם יונפקו צווי מעצר, נתניהו וגלנט לא יוכלו לנסוע לאף אחת מ-124 המדינות החברות בבית הדין. ישראל אינה מכירה בסמכות השיפוט של בית הדין בהאג.

בית המשפט, שהוקם בשנת 2002, קיבל את הרשות הפלסטינית כחברה לאחר 13 שנים. בית הדין הוא גוף בינלאומי עצמאי שאינו מזוהה עם האו"ם או כל גוף עולמי אחר.

 

ראש הממשלה נתניהו מלחמת חרבות ברזל בית הדין בהאג ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}