ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
מסלול של כ-2,000 ק״מ

אזעקות נשמעו בשורת יישובים במרכז הארץ: טיל קרקע-קרקע שוגר מתימן

אזעקות ביישובים רבים במרכז הארץ ובשומרון הופעלו בעקבות טיל קרקע-קרקע שהגיע מכיוון מזרח ונפל בשטח פתוח. אתמול שר ההגנה של החות'ים איים על "הפתעות". חמישה נפצעו קל לאחר שנחבלו בדרכם למרחב מוגן

אזעקות נשמעו בשורת יישובים במרכז הארץ: טיל קרקע-קרקע שוגר מתימן
שריפה באזור יער בן שמן צילום: יוחאי ניר גמזו

אזעקות חריגות נשמעו הבוקר ברחבי גוש דן והשפלה, בעקבות שיגור טיל קרקע-קרקע מתימן, זאת אחרי  שבכל החודשים האחרונים מאז תחילת המלחמה לא נשמעו אזעקות באזור המרכז. זמן קצר לאחריהן תושבים במרכז דיווחו על שמיעת הדי פיצוצים.

האזעקות נשמעו בראשון לציון, רמת גן, חולון, אור יהודה, קריית אונו, אלעד, רחובות, סביון, שוהם, לוד, מודיעין, נס ציונה, רמלה, באר יעקב ויהוד מונוסון.

תיעוד היירוט צילום: מנדי ריזל
 

ממד"א נמסר כי "בהמשך לאזעקות במרכז הארץ. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבתי החולים, שיבא בתל השומר, שמיר אסף הרופא, בלינסון, קפלן ומאיר, 9 גברים ונשים במצב קל לאחר שנחבלו בדרכם למרחב מוגן."

מדובר צה״ל נמסר: "בהמשך להתרעות שהופעלו לפני זמן קצר במרכז הארץ, זוהה שיגור טיל קרקע-קרקע שחצה לשטח הארץ מכיוון מזרח ונפל בשטח פתוח, אין נפגעים".

עוד נמסר מדובר צה״ל, כי הטיל שוגר מתימן. קולות הנפץ שנשמעו בדקות האחרונות מקורם במיירטים. תוצאות היירוט בבדיקה. לא נמסר על שינוי בהנחיות והלימודים מתקיימים כסדרם. דובר צה"ל הודיע כי אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף.

כזכור אתמול שר ההגנה התימני של החות'ים פרסם איום :"מזהירים את אויבינו שהימים הקרובים נושאים בחובם הפתעות שהם לא מצפים להן".

שריפה באזור יער בן שמן צילום: יוחאי ניר גמזו

הטיל נפל סמוך ללוד. חלקי מיירט נפלו באזור השפלה כולל באזורים מיושבים. אחד הרסיסים אף נפל בתחנת הרכבת במודיעין. כמו גם באזור בן שמן שם נפלו חלקי מיירט, וכתוצאה מכך במקום פרצה שריפה.

דורון קדוש דיווח בגל"צ כי הטיל עשה מסלול של כ-2,000 ק״מ. זמן המעוף שנדרש לטיל בליסטי למרחק כזה - כ-15 דקות. היה זמן רב מאוד גם לזהות אותו וגם ליירט אותו בהצלחה. 

נראה שהטיל זוהה בידי מערכות הגילוי, אך השאלה באיזה שלב זה קרה, והאם זה כבר היה מאוחר מדי כדי לבצע יירוט מוצלח כשמדובר בטיל בליסטי כבד מטווח רחוק. שוגרו לעבר הטיל מספר מיירטים - גם של מערכת חץ, וגם של כיפת ברזל. 

⁠בחיל האוויר מתחקרים הבוקר, כיצד הטיל לא יורט. מערכת חץ ביצעה עד כה, מתחילת המלחמה, עשרות רבות של יירוטים מוצלחים. קרוב ל-100% יירוט מוצלח של חץ גם במתקפה האיראנית ב-14/4, וגם במספר אירועי שיגורי טילים בליסטיים של החות׳ים מתימן.

תימן המורדים החות'ים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}