י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
ציר הרשע

חשש בבריטניה וארה"ב: רוסיה תגלה סודות גרעיניים לאיראן

גורמים מערביים אמרו ל"גארדיאן" כי גובר החשש בארה"ב ובבריטניה משיתוף של רוסיה את איראן במידע סודי ובטכנולוגיה, שעלול לקדם את איראן בבניית נשק גרעיני. זאת בתמורה לאספקת טילים בליסטיים עבור מלחמתה של רוסיה באוקראינה

חשש בבריטניה וארה"ב: רוסיה תגלה סודות גרעיניים לאיראן
תצוגת טילים באיראן צילום: שאטרסטוק

בריטניה וארה"ב העלו חשש שרוסיה תגלה סודות גרעיניים לאיראן בתמורה לכך שטהראן תספק למוסקבה טילים בליסטיים כדי להפציץ את אוקראינה.

במהלך הפסגה שלהם בוושינגטון הבירה ביום שישיהאחרון, ראש ממשלת בריטניה קייר סטארמר ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחחו על שיתוף הפעולה הצבאי בין רוסיה לאיראן בנוגע להעשרת אורניום כדי לבנות פצצה גרעינית.

מקורות בריטיים ציינו בפני הגארדיאן, כי הועלו חששות לגבי ידע שיגיע לאיראן לגבי טכנולוגיה גרעינית, כחלק מברית בין טהראן למוסקבה. בריטניה, צרפת וגרמניה הזהירו במשותף בשבוע שעבר כי מאגר האורניום המועשר ביותר באיראן "המשיך לגדול באופן משמעותי, ללא כל הצדקה אזרחית" וכי הוא צבר "כמויות משמעותיות" שכל אחת מהן יכולה לשמש לייצור פצצה גרעינית.

לא ברור כמה ידע טכני יש לטהראן לבנות נשק גרעיני בשלב זה, או באיזו מהירות היא יכולה לעשות זאת. עם זאת, סיוע של מומחים רוסיים או שימוש בידע רוסי יסייעו להאיץ את תהליך הייצור - אם כי איראן מכחישה שהיא מנסה לייצר פצצה גרעינית.

רוסיה איראן בריטניה ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}