י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
קנס כבד

שיטות דוחות: נהג מונית ניצל את הנוסעים וגבה מהם מחירים מופרזים

בית המשפט גזר קנס כבד על נהג מונית שגבה תשלומים מופרזים מתיירים | הנהג ישלם קנס של 20 אלף שקל

שיטות דוחות: נהג מונית ניצל את הנוסעים וגבה מהם מחירים מופרזים
אפליקציית הזמנת מונית צילום: Hopp.co.il

בית המשפט לתעבורה במחוז מרכז גזר בשבוע שעבר קנס של 20 אלף שקל על אייל סימן טוב, נהג מונית שהורשע בגביית תשלומים מופרזים מנוסעים, בעיקר תיירים. 

סימן טוב הודה במסגרת הסדר טיעון בשישה מקרים של גביית סכומים מופרזים בין השנים 2021-2022. מעבר לקנס, גזר עליו השופט עידן שניר פיצוי לכל אחד מהנוסעים בסכום של 300 שקל, וכן פסילת רישיון נהיגה על-תנאי לחודשיים למשך שנתיים והתחייבות לא לעבור עבירות דומות במשך 3 שנים.

אחד המקרים נחשף בפברואר 2022, כאשר תייר יווני שילם 700 שקל עבור נסיעה מנתב"ג לרחובות, במקום 200-250 שקל כפי שהוסכם בתחילה. במהלך החקירה, התברר שסימן טוב פעל בשיטה שיטתית ומניפולטיבית, שבה ניצל את חוסר היכרותם של הנוסעים עם המטבע המקומי, ובמקרים רבים החליף שטרות בשטרות בערך נמוך יותר, תוך שקרים והטעיה.

השיטה של סימן טוב התאפיינה בהחלפת שטרות – הוא היה טוען כי הנוסעים נתנו לו שטרות בערך נמוך יותר ממה שבאמת מסרו, ואז דרש מהם שטרות נוספים. 

במקרה אחר, אישה ששכרה את שירותיו לנסיעה לרמת גן מסרה לו שטר של 200 שקל, אך הנהג החליף אותו בשטר של 20 שקל וטען בפניה כי היא מסרה לו סכום לא מספיק. היא נאלצה לתת לו שטר נוסף של 100 שקל כדי "לכסות" את הנסיעה.

במקרה נוסף, נהגת שילמה לנהג עבור נסיעה לאשקלון סכום של 850 שקל, כאשר שוב חזר על התרגיל וטען כי האישה מסרה לו שני שטרות של 20 שקל בלבד במקום שטרות של 200 שקל.

המעשים של סימן טוב נמשכו במספר מקרים דומים. באחת הפעמים הסיע אישה לאשדוד, שם היא שילמה סכום כולל של 498 שקל לאחר שהנהג טען כי השטרות שהיא מסרה – שני שטרות של 100 דולר – היו בעצם שטרות של דולר בודד. האישה, שחששה כי ייתכן שעשתה טעות, מסרה לו עוד שני שטרות של 100 דולר, ושוב הוא טען כי אחד השטרות היה של דולר בלבד.

בית המשפט הדגיש את ההיבטים הכלכליים והבטיחותיים של העבירות, כאשר השופט שניר ציין כי המעשים פוגעים באמון הציבור בשירותי התחבורה הציבורית. כמו כן, הובהר שהעבירות מהוות הפרה חמורה של חובות המוטלות על נהגי מוניות.

עו"ד עידן גיספאן, שייצג את סימן טוב, טען כי הסדר הטיעון נועד להגן על רישיון הנהיגה של מרשו, וזאת כדי למנוע את שלילת פרנסתו כנהג מונית. גיספאן אף העלה טענות קשות על התנהלותם של בעלי תפקידים בשדה התעופה, שלדבריו דרשו מנהגי מוניות להחזיר סכומים מופרזים לנוסעים ללא כל תיעוד או ביקורת, ובכך הפעילו עליהם לחץ פסול.

נהג מונית קנס הונאה מרמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}