י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
ביקר בבסיסי צה"ל

עשרות נידונו למוות על ניסיון הפיכה בקונגו, ביניהם יהודי אמריקאי

שלושה אמריקאים, בהם היהודי בנימין ראובן זלמן פולון, נעצרו בחודש מאי האחרון לאחר ניסיון הפיכה כושל בקונגו. ביום שישי נגזרו עונשי מוות על 37 בני אדם ביניהם היהודי האמריקאי, לאחר שהורשעו באשמת השתתפות בניסיון הפיכה

עשרות נידונו למוות על ניסיון הפיכה בקונגו, ביניהם יהודי אמריקאי
בנימין ראובן זלמן-פולון בעת מעצרו צילום: צילום מסך

בית משפט צבאי בקונגו גזר ביום שישי עונשי מוות על 37 בני אדם, בהם שלושה אמריקאים כולל יהודי, לאחר שהרשיע אותם באשמת השתתפות בניסיון הפיכה.

הנאשמים, שכללו גם בריטי, בלגי, קנדי ​​וכמה קונגואים, יכולים לערער על גזר הדין. הם הואשמו בטרור, רצח והתאגדות פלילית. 14 בני אדם זוכו ​​במשפט, שנפתח ביוני האחרון.

ב-AP דווח כי שישה בני אדם נהרגו במהלך ניסיון ההפיכה בראשות איש האופוזיציה כריסטיאן מלאנגה במאי האחרום, על פי הדיווח, הנאשמים תקפו את ארמון הנשיאות ובעל ברית קרוב של הנשיא פליקס טשיסקדי. מלאנגה נורה למוות בזמן שהתנגד למעצר זמן קצר לאחר שידור חי של המתקפה ברשתות החברתיות שלו, כך מסר צבא קונגו.

בין הנידונים למוות, בנימין ראובן זלמן-פולון, בן 36, שלפי הדיווחים הכיר את כריסטיאן מלאנגה דרך חברת כריית זהב. ברשתות החבריות פורסמו תמונות של בנימין ומלאנגה במחנה אימונים של צה"ל בישראל.

לפי ה'דיילי מייל' זלמן-פולון ומלאנגה היו מעורבים בכריית זהב במוזמביק, כך לפי מספר כלי חדשות אפריקאיים. על פי הדיווחים, השותפים העסקיים עבדו יחד גם בתעשיית הסיגריות האלקטרוניות במוזמביק.

זלמן-פולון נשוי לחנה, לזוג שלושה ילדים. המשפחה גרה בעיירת החוף האמידה בליטו, דרום אפריקה, בשנתיים האחרונות.

קונגו בנימין ראובן זלמן-פולון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}