י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
סיפור מטורף

הישראלי שנסחף ללבנון והמתין לחילוץ 72 שעות: "אתה לא יכול לעשות כלום"

שעות אחרי שיוסי ברמלי הפליג עם היאכטה שלו לקפריסין, הוא גילה שיש חדירת מים. הוא הבין שהוא נסחף, ניסה ליצור קשר עם גורמים אזרחיים וחולץ ע"י חיל הים מול חופי צור. כשנשאל אם פחד, אמר: "הייתי בלבנון הרבה זמן בתקופות אחרות"

הישראלי שנסחף ללבנון והמתין לחילוץ 72 שעות: "אתה לא יכול לעשות כלום"
חיולוץ הסירה צילום: מתוך התיעוד

ביום שני השבוע יצא יוסי ברמלי להפלגה עם היאכטה שלו "רינה" מישראל לקפריסין. כעבור שעות המנוע שבק חיים, הוא ואיש הצוות שהיה איתו גילו שיש חדירת מים. הם החלו להיסחף ללבנון, והחלו לנסות ליצור קשר עם גורמים אזרחיים בישראל. ביום חמישי האחרון הם חולצו על-ידי חיל הים מול חופי העיר צור.

חילוץ הסירה צילום: דו"צ

"עברו כמה שעות והכל היה בסדר, עד שהגענו משהו כמו 45 מייל מהחוף" סיפר יוסי ל-Ynet. "המנוע שבק חיים והתחלנו לטפל בכל מיני עניינים ולבדוק למה. תוך כדי אנחנו מגלים שיש חדירת מים, אז היינו צריכים לבדוק גם את זה. הגענו למסקנה שצריך להוציא את המים באופן רציף. היינו שני אנשי צוות. התחלנו להוציא את המים עם משאבות, והכל היה בסדר עד שגם המצברים התחילו להיגמר. יש לי מערכת סולארית וניצלנו אותה כמה שאפשר, עד שזה הגיע למצב שצריך לשאוב ידנית", סיפר.

הם החלו להבין שהם נסחפים לכיוון לבנון. "בגלל שאין GPS וכל מערכות הניווט והגילוי שבקו, אתה כבר מאבד את איפה שאתה נמצא וגם אין זמן להתחיל לחשב, עד שאתה רואה חוף וצריך להבין מה זה. סוריה רחוק מדי, אז זה לא היה הגיוני, אז כמובן שזה חוף לבנוני. ואז צריך לאמוד איפה אתה נמצא. הייתה רוח מאוד-מאוד חלשה שרק סוחפת אותך. אתה לא יכול לעשות כלום. ומחכים לבוקר" סיפר.

הוא סיפר שחיל הים רצה שישאיר את כלי השיט שם: "לא הסכמתי, אמרתי שזה לא מתאים והתחיל משא ומתן. אמרתי שאוכל להתמודד, אין לי שום בעיה. בסופו של דבר הם התרצו ואמרו שהם מתייעצים".

כשנשאל אם פחד, אמר: "הייתי בלבנון הרבה זמן בתקופות אחרות". לבסוף, סירת חיל הים ליוותה אותו לשטח ישראל, וסירה של חבר שלו המשיכה וגררה אותו את המשך הדרך.

מדובר צה״ל נמסר בתגובה: "אתמול בשעות הבוקר, התקבל בצה״ל דיווח דרך מרכז השיט האזרחי, אודות כלי שיט אזרחי תקול, עליו שני אזרחים ישראליים, אשר נסחף בסמוך למרחב הימי של לבנון.  באופן מיידי עם קבלת הדיווח, כוחות חיל הים וחיל האוויר הוקפצו למרחב. לאחר זיהוי ויצירת קשר עם הכלי, כוחות חיל הים החלו בפעילות חילוץ, והשיבו את כלי השיט האזרחי למרחב המים הריבוניים של מדינת ישראל. לא בוצעה פנייה לצה״ל קודם לכן".

 

סירה קפריסין לבנון חיל הים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}