י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024
האזינו

"נתניהו, אתה מסוגל": נחשף אות חיים ראשון של מתן אנגרסט מהשבי

משפחתו של החטוף מתן אנגרסט בחרה לחשוף לראשונה קטע אודיו בו מתן פונה בפנייה ישירה מהשבי אל ראש הממשלה נתניהו: "תעשה את ההחלפה. אתה צריך לרצות, אני סומך עליך"

"נתניהו, אתה מסוגל": נחשף אות חיים ראשון של מתן אנגרסט מהשבי
הפגנה לשחרור החטופים צילום: מטה משפחות החטופים

הערב (מוצ"ש) במהלך ההפגנה השבועית בכיכר החטופים, חשפה ענת אנגרסט, אמו של החטוף מתן אנגרסט קטע אודיו בו נשמע מתן כשהוא פונה בקולו בפנייה ישירה מהשבי לראש הממשלה נתניהו ומבקש ממנו לבצע עסקה. 

קטע הקול הוא חלק מסרטון שאותר ברצועת עזה לפני מספר חודשים, וטרם נחשף לציבור על ידי המשפחה. הסרטון הוא אות חיים ראשון ממתן, כשכעת זו הפעם הראשונה בה הוא נשמע באופן פומבי. 

מטה משפחות החטופיםהחייל מתן אנגרסט נחטף לעזהצילום: מטה משפחות החטופים

בהקלטה אומר מתן: "נתניהו, אתה חייב, חייב לעשות את ההחלפה הזו בין האסירים בישראל לאסירים פה. אני מאוד רוצה לראות את המשפחה והחברים שלי. זה מאוד חשוב. אני חושב שאתה מסוגל לזה, צריך לרצות, אבל אני סומך עליך. אתה יכול לעשות את זה ומקווה שכמה שיותר בקרוב".

מתן אנגרסט קורא לנתניהו לעשות עסקה צילום: באדיבות המשפחה

בנאום שנשאה בהפגנה לפני שחשפה את הסרטון, אמרה אימו של מתן: "עומדים פה לידי שלושת אחיו הקטנים של מתן - עדי, אופיר ורועי. חשבתי שאולי אחרי שנה תוכל לעזור לי לענות לילדיי על כמה שאלות - 'אמא, מתן פצוע? טיפלו בו? מתעללים בו? הוא כל הזמן רעב וצמא?'.

מתן ו'צוות פרץ' לחמו בשם הערכים שעליהם גדלו: הצלת חיים, לא מפקירים פצועים בשטח, ⁠אחד בשביל כולם וכולם בשביל אחד. אם הערכים הללו היו קיימים בממשלה שלך ביבי, מתן וכולם כבר מזמן היו בבית".

עוד הוסיפה: "אבל הם לא. וזאת עובדה מצערת שמצטרפת לעוד עובדות שהפכו למציאות חיינו מאז אותה שבת שחורה. עובדה - רק לפני שבועיים חזרו לישראל שישה ארונות של חטופים שנרצחו ע"י חמאס, ועובדה שגופתה של עדן חזרה במשקל 36 ק"ג בלבד. עובדה שרק שמונה חטופים חולצו חיים על ידי צה"ל.

עובדה ש-27 חטופים נרצחו על ידי חמאס או נהרגו תוך כדי פעילות צה"ל, ותוך כדי ניסיונות חילוץ שכשלו. עובדה שאיבדנו חיילים בניסיונות החילוץ הללו. עובדה שבעסקת חילופי השבויים בנובמבר חזרו 80 חטופים חיים. ממשלת ישראל, ואתה, בנימין נתניהו, בראשה, ממשיכה לטעון שלחץ צבאי יביא להחזרת חטופים חיים".

מתן אנגרסט מטה משפחות החטופים מלחמת חרבות ברזל בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}