ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
מהלך תמוה

נעצרו נשים שחילקו תמונות חטופים בבית כנסת שבו מתפלל ח"כ - מח"ש תבדוק

שלוש נשים תושבות הרצליה נעצרו על ידי המשטרה לאחר שחילקו עלונים עם תמונות חטופים בבית כנסת שבו מתפלל ח"כ בכיר בליכוד. מח"ש הודיעה כי פתחה בבדיקה. קודם לכן, במשטרה הוציאו הודעת הבהרה

נעצרו נשים שחילקו תמונות חטופים בבית כנסת שבו מתפלל ח"כ - מח"ש תבדוק
הכניסה למשרדי מח"ש צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

המחלקה לחקירות שוטרים פתחה הערב (מוצ"ש) בבדיקת האירוע בו נעצרו נשים שחילקו עלונים עם תמונות החטופים, בבית הכנסת שבו מתפלל ח"כ יולי אדלשטיין בהרצליה.

קודם לכן, הודיע מפכ"ל המשטרה, רנ"צ דני לוי, כי הנחה לבדוק מיידית את השתלשלות האירועים. "ככל שימצא שנפל פגם בהתנהלות השוטרים, הוא יטופל בהתאם ויופקו הלקחים הנדרשים", נמסר מלשכת המפכ"ל.

בהודעה הסבירה המשטרה כי במשטרת ישראל התקבל דיווח על התפרצות לבית הכנסת. "שוטרים שהגיעו למקום פעלו לאיתור חשודים - כמו בכל ארוע עם חשד לעבירה פלילית. כאמור-  לאור הטענות שעלו, הנחה המפכ"ל לבחון את השתלשלות האירועים ובהתאם יופקו לקחים".

אתמול (יום שישי אחר הצהריים) מסרה המשטרה כי עצרה לחקירה 3 חשודות, תושבות הרצליה, בחשד להסגת גבול לבית כנסת בעיר ופיזור פליירים במקום.

הנשים שנעצרו הניחו על כיסאות המתפללים תמונות חטופים, בהם בני משפחת ביבס, עם הכיתוב "שלח את עמי".

בעקבות המעצר החריג, עשרות הגיעו להפגין מול תחנת משטרת גלילות, שם נחקרו הנשים במשך כשמונה שעות עד ששוחררו. אחת מהן אמרה בצאתה מהתחנה: "מתביישת בבית הכנסת של אדלשטיין. שלוש נשים נורמטיביות שנכנסות לבית כנסת פתוח לרווחה ומניחות עלונים באופן מסודר, שכל מה שכתוב בהן זה 'שלח את עמי'". 

הנשים שוחררו בתנאים מגבילים, שלפיהם אסור להן ליצור קשר אחת עם השנייה ועם ח"כ יולי אדלשטיין ל-15 יום. כמו כן, הן הורחקו מביתו ומבית הכנסת ל-15 יום, ברדיוס של 300 מטר. 

ממטה משפחות החטופים נמסר: "אנו רואים בחומרה ובצער עמוק כל הדרה של נושא החטופים מן המרחב הציבורי. צר לנו כי המשטרה משמשת כלי בידי אלו שלא רק שלא עושים דבר על מנת להשיב את 101 החטופים שנמקים בשבי כבר 343 ימים, אלא פועלים ועושים כל שביכולתם על מנת לסכל עסקת חטופים ולהשתיק את העיסוק בנושא.

"ראוי לשבח כל אדם שמקדיש ממרצו ומזמנו על מנת לתמוך במשפחות החטופים ולסייע להשבת החטופים הביתה - החיים לשיקום והנרצחים והחללים לקבורה ראויה".

המחלקה לחקירת שוטרים משטרת ישראל יולי אדלשטיין מטה משפחות החטופים החטופים הישראלים ברצועת עזה הרצליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}