י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
דאגה במערב

לוויין חדש לאיראן עם טיל של משמרות המהפכה בגובה 550 ק"מ

איראן טוענת כי שיגרה בהצלחה לוויין למסלול סביב כדור הארץ בגובה של 550 ק"מ, שפיתח משמרות המהפכה. הטיל שיגר השנה לוויין נוסף. מפקד משמרות המהפכה, הגנרל חוסיין סלאמי, בירך על השיגור

לוויין חדש לאיראן עם טיל של משמרות המהפכה בגובה 550 ק"מ
אילוסטרציה צילום: unsplash

איראן הודיעה היום (שבת) כי שיגרה לחלל לוויין, לטענתה לצורכי מחקר, עם טיל שפיתחו משמרות המהפכה. מדובר בלוויין קטן יחסית ששוקל 60 ק"ג, אבל השיגור עצמו מעורר דאגה במערב שכן הוא מאפשר לאיראן לקדם את תוכנית הטילים הבליסטיים שלה. החשש הוא שיוכלו אולי לשאת בעתיד ראשי נפץ גרעיניים.

לפי הדיווחים באיראן, הלוויין, בשם "שרמן-1", שוגר בהצלחה למסלול בגובה 550 ק"מ מעל פני כדור הארץ על ידי טיל מדגם "קאים-100" שפותח ונבנה על ידי משמרות המהפכה. מדובר במשגר בעל שלושה שלבים רקטיים, שעושים שימוש בדלק מוצק כשבניגוד לטילים שמתבססים על דלק נוזלי, טילים כאלו לא דורשים הכנה ממושכת לפני שיגורם, ולכן גם יש להם יתרון צבאי כיוון שניתן לשגרם במהירות.

הטיל שוגר מתוך מתקן כלשהו באזורי מדברי, סוכנות הידיעות AP דיווחה כי מדובר במתקן שיגור ליד העיר שהרוד בצפון איראן, כ-350 ק"מ מזרחית לבירה טהראן.

מפקד משמרות המהפכה, הגנרל חוסיין סלאמי, בירך על השיגור ואמר שהמדענים בארצו רשמו הצלחה חרף "אווירה קשה ומדכאת של סנקציות של בינלאומיות".

אם טענת איראן נכונה, זוהי הפעם השנייה שבה טיל מדגם "קאים-100" משגר לוויין לחלל: הפעם הקודמת הייתה בינואר השנה, אז שיגר טיל מהדגם הזה לוויין קטן נוסף בשם "סוראיה", למסלול סביב כדור הארץ בגובה של 750 ק"מ המסלול הגבוה ביותר שאליו שיגרה עד כה איראן לוויין כלשהו. 

 

איראן לווין משמרות המהפכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}