ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
סיכום חדשות השבת

עשרות שיגורים לצפון; המשטרה עצרה חשוד בהשלכת הרימון ברמלה

55 רקטות שוגרו הבוקר לצפון - ואזעקות הופעלו בין השאר בצפת, בגליל ובאזור הכינרת | משפחתו של אלכס לובנוב פירסמה תיעוד שלו משבי חמאס | ראש המודיעין של טורקיה איבראהים כאלין נועד עם בכירים בלשכה המדינית של חמאס | סיכום חדשות השבת

עשרות שיגורים לצפון; המשטרה עצרה חשוד בהשלכת הרימון ברמלה
פעילות כוחות צה"ל צילום: דובר צה"ל

סיכום חדשות השבת:

● 55 רקטות שוגרו הבוקר לצפון - ואזעקות הופעלו בין השאר בצפת, בגליל ובאזור הכינרת. במקביל, נשמעו היום אזעקות באשקלון. רקטה אחת יורטה, ואחרת התפוצצה בים.

● במבצע אמריקני חריג בהיקפו בעיראק, יחד עם כוחות הביטחון המקומיים, חיסלו האמריקנים 14 בכירים בדאעש, ובהם מומחה לחומרי נפץ שעל ראשו היה פרס של 5 מיליון דולר.

● המשטרה עצרה נער בן 17 בחשד להשלכת הרימון בפיגוע הפלילי בשוק ברמלה.

● משפחתו של אלכס לובנוב שנרצח ברפיח וגופתו הושבה לישראל לצד גופותיהם של חמישה חטופים, פירסמה תיעוד שלו משבי חמאס. אלמנתו: "אלכס שלי וכל ששת החטופים עברו שואה. ככה נראית שואה. לא אשכח ולא אסלח".

● דובר צה"ל הודיע כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו באופן ממוקד מחבלים שפעלו במתחם פיקוד ושליטה במרחב ששימש בעבר כבית ספר "שוהדא א-זייתון". המתחם שימש את מחבלי החמאס לתכנון והוצאה לפועל של פעולות טרור נגד כוחות צה"ל ומדינת ישראל.

● נעים קאסם, סגנו של מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה: "אין לנו תוכניות ליזום מלחמה, אך הרחבת תוקפנות מצד ישראל תיענה בהרחבת התגובה".

● ראש המודיעין של טורקיה איבראהים כאלין נועד עם בכירים בלשכה המדינית של חמאס, לדיןן שעסק בהמשך המלחמה בעזה ובהצעה לעסקת חטופים שעל הפרק.

● ביממות האחרונות כוחות צה"ל חיסלו יותר מ-100 מחבלים, איתרו והשמידו משגרים, מצבורי אמל"ח ותשתיות טרור בשכונת תל סולטאן ברפיח.

● הנשיא ביידן וראש ממשלת בריטניה קיר סטארמר נפגשו ושוחחו בין היתר על הצורך "בהסכם הפסקת אש שיאפשר את שחרור החטופים".

● צה"ל איתר פיר מנהרה באורך עשרה מטרים, ללא פתח יציאה, שככל הנראה נמצא בשלבי בנייה סמוך לבית חולים בטולכרם

מלחמת חרבות ברזל חמאס רפיח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}