י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
ברקע הקריאות לאחדות

סקר: הציבור מעדיף בחירות על ממשלת נתניהו, גנץ ולפיד

לפי הסקר, 43% חושבים שעדיף לצאת לבחירות מאשר להחליף את השרים בן גביר וסמוטריץ' בגנץ ולפיד • בנט עדיף בהתאמה לראשות ממשלה על נתניהו • הציבור הישראלי מעדיף את טראמפ על האריס • הנתונים המלאים

סקר: הציבור מעדיף בחירות על ממשלת נתניהו, גנץ ולפיד
במליאת הכנסת צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

על הרקע הקריאה של הנשיא יצחק הרצוג לממשלת אחדות והניסיונות של משפחות חטופים לדחוף להקמת ממשלה שתקדם עסקה, סקר חדשות 12 בדק מה הציבור חושב על הקמת ממשלה חדשה בהרכב הכנסת הנוכחי. לפי תוצאות הסקר, הציבור מעדיף לצאת לבחירות על פני האפשרות שבני גנץ ויאיר לפיד יצטרפו לממשלה במקום איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ'.

הסקר של מכון מדגם בראשות מנו גבע מצא ש-43% מהנשאלים מעדיפים יציאה לבחירות חדשות, בעוד 19% מהנשאלים היו רוצים שגנץ ולפיד ייכנסו לממשלה במקום בן גביר וסמוטריץ'. 28% מהמשיבים רוצים שהממשלה הנוכחית תמשיך לכהן.

בתוך כך, העונים על הסקר נשאלו מי מבין המועמדים מתאים יותר לתפקיד ראש הממשלה. 40% מהמשיבים חושבים שבנט מתאים להיות ראש הממשלה, לעומת 28% שמעדיפים את נתניהו. רבע מהנשאלים לא מעדיפים אף אחד מהשניים.

בשאלת ההתאמה נתניהו מול בנט, 31% רוצים את נתניהו לעומת 29% שרוצים את לפיד. 34% חושבים ששני הפוליטיקאים לא מתאימים לתפקיד.

באשר ליו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, 34% חושבים שהוא מתאים לכהן כראש ממשלה, לעומת 30% שמעדיפים את נתניהו עליו. בסקר הזה 30% לא מעדיפים אף אחד משני המועמדים.

העונים על הסקר נשאלו איזה ציון הם נותנים לממשלה בכמה תחומים. בתחום הביטחון 72% נתנו לממשלה את הציון "גרוע", בעוד 22% חושבים שהממשלה מטפלת בביטחון בצורה טובה. גם בניהול המלחמה הנתונים דומים – 66% סבורים שהממשלה מנהלת באופן גרוע את המלחמה, בעוד 27% חושבים שהמלחמה מנוהלת בצורה טובה.

בנושא התחבורה, 64% לא מרוצים מהאופן שבו הממשלה מתנהלת ונתנו את הציון "גרוע". בטיפול ביוקר המחיה הנתונים יותר חד משמעיים. 88% חושבים שהממשלה מנהלת את יוקר המחיה בצורה "גרוע", בעוד רק 9% חושבים שהנושא מנוהל טוב.

בנוסף, לאחר העימות הסוער, הנשאלים בסקר ענו על השאלה ההיפותטית – "אילו היית יכול להצביע בבחירות לנשיאות ארה"ב, למי היית מצביע?" 58% היו מצביעים לדונלד טראמפ, בעוד 25% היו מצביעים למועמדת וסגנית הנשיאה קמלה האריס. 17% ענו שהם לא יודעים.

סקר בנימין נתניהו ממשלת אחדות בחירות נפתלי בנט יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}