י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"העם משווע לאחדות"

השיחות בכנסת על הקמת ממשלת אחדות ותמיכת החרדים

אמש התקיימה בכנסת פגישה בין שר הפנים משה ארבל לחברי הכנסת לפיד ואיזנקוט בנוגע להקמת ממשלת אחדות. גורם ביהדות התורה: "ביבי לא למד כלום מה-7 באוקטובר, העם משווע לאחדות"

השיחות בכנסת על הקמת ממשלת אחדות ותמיכת החרדים
במליאת הכנסת צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר הפנים משה ארבל (ש"ס) נפגש אמש (חמישי) במשכן הכנסת עם ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, ועם חה"כ גדי איזנקוט בהמשך לדיונים שמתקיימים לאחרונה, בניסיון להקים ממשלת אחדות בישראל.

על פי דיווח ב'ווינט', המגעים מול שתי מפלגות האופוזיציה נעשים בתמיכתו של יו"ר ש"ס, ח"כ אריה דרעי. בשיחות בין הצדדים מכנים את המהלך כיוזמה להקמת "ממשלת החזרת החטופים".

בשיחות סגורות אומר השר ארבל כי "בכוחה של ממשלת אחדות רחבה להציל את המדינה ואותנו מעצמנו. הקיטוב ההולך וגדל הוא האיום האסטרטגי הגדול ביותר. ומול התרעות מדומות על הפסדים לציבור החרדי אני סבור שחובה להתעלות מעל השיקול הסקטוריאלי ולהסתכל באומץ על עתיד המדינה היהודית היחידה בעולם".

נראה כי בציבור החרדי גוברת מיום ליום התמיכה בממשלת אחרות בעקבות הכמיהה להשבת החטופים. בלשכת נתניהו לחוצים מאוד מהלך הרוח הזה בציבור החרדי והם מנסים לטעון כי מהלך כזה יפגע בראש ובראשונה בציבור החרדי. 

"נתניהו מדבר שטויות", אומר גורם פוליטי חרדי ומוסיף, "הממשלה הנוכחית עשתה את הנזק הגדול ביותר לציבור החרדי, לא יכול להיות תחתית גרועה יותר מזה. אנחנו נאנקים יום אחרי יום מעוד ועוד גזירות. נתניהו לא מגן עלינו, מעניין אותו אך ורק להיאחז בשלטון, אין לנו שום הפסד מהקמת ממשלת אחדות, גם אם זה לא בראשותו".

גורם בכיר ביהדות התורה אמר ל'בחדרי חרדים' כי "ביבי לא למד כלום מהשביעי באוקטובר ומהשנה האחרונה". לדבריו, "כדי להעביר פה משהו ולהמשיך לנהל את המדינה חייבים אחדות והסכמות. העם זועק ומשווע לאחדות. תהיה אחדות גם בלי שביבי ירצה".

בתוך כך, במענה לפניית עיתונאים נמסר מלשכת השר ארבל: "הפגישה שהתקיימה אתמול בלשכת ארבל בכנסת עם חברי הכנסת לפיד ואייזנקוט ולבקשת מטה משפחות החטופים נועדה לקרוא לחברי האופוזיציה להיכנס לממשלת אחדות רחבה בראשות בנימין נתניהו ללא תנאי. 

השר ארבל הבהיר בפגישה בצורה ברורה כי סמכויות ניהול המשא ומתן בנושאים הללו אינו בידיו וכי אלו מסורות אך ורק ליושב הראש הרב אריה דרעי בלבד", נמסר.

משה ארבל ממשלת אחדות יאיר לפיד ראש הממשלה נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}