י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
נשארו ללא מים

גרמניה: גשר מרכזי קרס אל תוך נהר בעיר דרזדן

חלקים מגשר קרולה שעל נהר האלבה קרסו מסיבה שטרם הובררה | הקריסה שיבשה את עורק התנועה הראשי בדרזדן והותירה את העיר ללא מים חמים

גרמניה: גשר מרכזי קרס אל תוך נהר בעיר דרזדן
הגשר שקרס צילום: צילום מסך

גשר קרולה למכוניות והולכי רגל, אשר עליו חולף גם קו של חשמלית, קרס בחלקו בעיר דרזדן שבגרמניה, ללא נפגעים. הגשר הוא אחד מארבעת הגשרים הבנויים על נהר האלבה החוצה את העיר. 

קריסת הגשר באורך 100 מטרים הביאה לשיבושים חמורים בתנועה בעיר, לרבות מערכת החשמליות ותנועת הסירות. הגשר הוא נתיב נסיעה מרכזי בין העיר העתיקה של דרזדן לעיר החדשה, ומשמש נהגים, הולכי רגל ורוכבי אופניים.

"הגשר הוא חבל הצלה עבור האנשים, הכלכלה והתרבות של העיר הזו. זהו הקשר החשוב ביותר מצפון לדרום. זהו כביש מהיר פדרלי ולכן חשוב לשחזר את הקשר הזה", אמר ראש עיריית דרזדן. דירק הילברט.

הקריסה הפתאומית אירעה בסביבות השעה 3 לפנות בוקר. 18 דקות קודם לכן חלפה על הגשר חשמלית עם נוסעים. תושבים מובהלים שהתקהלו על גדות הנהר, הזעיקו את מכבי האש ואת שירותי החירום בעיר. הילברט וכן נשיא מדינת סקסוניה, מיכאל קרצ'מר, הביעו הקלה מכך שאיש לא נפגע.

הגשר שקרס צילום: רשתות חברתיות

העיר המאכלסת יותר מחצי מיליון תושבים ונחשבת ל-12 בגודלה בגרמניה, נותרה גם ללא מים חמים מכיוון ששני צינורות חימום מחוזיים גדולים התפוצצו במהלך הקריסה, כך לפי דובר מכבי האש.

לדברי דוברת משרד הכבישים וההנדסה האזרחית של דרזדן, סימון פרופר, הגשר נבדק לעתים קרובות. "מה שאני יכול לומר הוא שהגשר נבדק ונבדק כל הזמן בהתאם להנחיות כנדרש. כולנו הופתענו מאוד מהאירוע הזה ואנחנו מקדישים כעת תשומת לב רבה לחקירת הסיבה".

חלקו של הגשר שקרס היה אמור לעבור שיפוץ בשנה הבאה, בעוד שחלקים אחרים נפתחו מחדש רק במרץ לאחר חודשים של בנייה. הגשר כולו שופץ במהלך 1996. עד כה, במשטרה מתייחסים לתקרית כאל תאונה, ואומרים כי אין כל אינדיקציה לביצוע עבירה פלילית. לדברי גורמים בעירייה, ייתכן שקורוזיה שנגרמה על ידי כלוריד הייתה הסיבה לקריסה.

גרמניה דרזדן גשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}