ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
בסדנו - הסוף?

הנאמנים ממליצים: לממש תשואות ונכסים ולסיים את פעילות החברות

הנאמנים ממליצים על סיום פעילות החברות, מיד לאחר מימוש התשואה המקסימלית מההשקעות הקיימות של הקבוצה, לטובת תשלום החובות לנושים: "יש להותיר מערכת הפעלה בצוות מצומצם שמטרתה החזקת החברות, טיובן של ההשקעות הקיימות ומימושן"

הנאמנים ממליצים: לממש תשואות ונכסים ולסיים את פעילות החברות
בסדנו חונכים משרד חדש צילום: יעקב כהן

בסדנו - הסוף? הנאמנים שמינה בית המשפט לניהול החברות, הגישו אתמול חוות דעת ראשונית בדבר סיכויי השיקום והמליצו על סיום פעילות החברות, מיד לאחר מימוש התשואה המקסימלית מההשקעות הקיימות של הקבוצה, לטובת תשלום החובות לנושים. הנאמנים ציינו כי תהליך זה עשוי להימשך "פרק זמן בלתי מבוטל".

בהודעת הנאמנים לבית המשפט, נכתב כי הם סבורים ש"יש להותיר מערכת הפעלה בצוות מצומצם שמטרתה החזקת החברות, טיובן של ההשקעות הקיימות ומימושן במועד שיבשיל על מנת לאפשר קבלת התשואה המקסימלית מהשקעות אלו, כאשר בתום התהליך אשר עלול להימשך זמן בלתי מבוטל, במהלכו ינתנו פתרונות למלווים ו/או למשקיעים בקבוצה בהתאם למימוש כל עסקה על פי מאפייניה, תובא כלל הפעילות לכדי סיום".

לצד זה, כפי שניתן להבין כבר בתחילת הודעתם, הנאמנים מבהירים כי בשלב זה הם ממליצים להמשיך להפעיל את החברות "הפעלה מצומצמת באמצעות צוות ייעודי למטרת שימור ומימוש עסקאות".

בהודעתם, ביקשו הנאמנים מבית המשפט, להמשיך להפעיל את החברות במסגרת הפעלה מצומצמת, לאשר להם לבצע מימושים של אחזקות ו/או נכסים הכלולים בחשבון ההשקעות של החברות בסכום של עד 150,000 $, וכן ליתר צו האוסר על ביצוע עסקאות ע"י חברות הקבוצה, שלא באמצעות הנאמנים.

עוד מסרו הנאמנים כי בכוונתם לפעול להרחבת הצו על חברות הקבוצה המוחזקות, או פתיחת הליכים בעניינן, באופן נפרד, בין היתר בכל מקום שבו יתגבש סיכון כי פעולות של צדדים בעלי אינטרס יביאו לכדי תפיסה של נכסי החברות, באופן שעלול ליצור למעשה העדפת נושים ופגיעה בהליך מימוש קולקטיבי ושיוויוני.

עו"ד גיא סרוסי, המייצג קבוצת נושים משמעותית, הוסיף כי "במסגרת דוח שהוגש מטעמם כעת לבית המשפט, הנאמנים מודיעים כי אין תוחלת לפעילות החברה כפי שהייתה עוד. משרדי החברה נסגרו וכעת מועסקים בחברות ארבעה עובדים בלבד כדי לסדר את מאגר הנתונים עבור הנאמנים ולהבין איזו מהפעילויות ניתן לממש באופן מיידי".

אילן אסייגעורך הדין גיא סרוסיצילום: אילן אסייג

עוד מסר עו"ד סרוסי: "הנאמנים מאשרים בדו"ח כי המלווים והנושים חייבים להגיש תביעת חוב דרך משרד המשפטים וזאת בזמן קצוב וללא מתן ארכות. אנו עושים זאת בשבועות האחרונים עבור קבוצת לקוחות בסדנו אותה אנחנו מייצגים. מי שרוצה שיכירו בחוב כלפיו צריך להגיש תביעת חוב. לא מדובר בטופס פעוט כי אם במסמך משפטי, תביעה להוכחת חוב לכל דבר ועניין. אי הגשת תביעה במועד מהווה ויתור על החוב".

עוד הדגיש עורך הדין סרוסי כי "הנאמנים הודיעו לבית המשפט, כי לאחר "ניקוי האורוות" המלצתם היא להביא את פעילות החברות לכדי סיום, מימוש הנכסים וחלוקת הכספים בין הנושים שיגישו תביעות חוב. לאחר שהנאמנים יסיימו לעשות סדר במסד הנתונים ולנתח את הפעילות של עשרות החברות הבנות הרשומות בארה"ב, נוכל להבין כמה, איך ומתי יקבלו הנושים כספים בחזרה".

בסדנו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}