ט"ו אלול התשפ"ד
18.09.2024
בוטלו מאות טיסות

זעקת הטסים לאומן: מעל 16.000 לא יוכלו לטוס לאוקראינה

יותר מ-16,000 איש שכבר הזמינו טיסות דרך מולדובה ומשם לאומן, קיבלו הודעות ביטול מחברות התעופה דבר שגורם למשבר וכאוס חסר תקדים. יו"ר 'איחוד ברסלב באומן' הרב נתן בן נון פנה במכתב רשמי אל כל חברי הכנסת החרדים והדתיים בו הוא מביא את זעקתם של חסידי ברסלב

זעקת הטסים לאומן: מעל 16.000 לא יוכלו לטוס לאוקראינה
בדרך לאומן - אוקראינה: אילוסטרציה צילום: הקהילה היהודית במולדובה

אלפי חסידי ואוהדי ברסלב נערכים לנסיעה לאומן כדי לשהות בימי ראש השנה סמוך לקברו של רבי נחמן מברסלב. בשבוע האחרון התברר לאלפים שקנו כרטיסי טיסה בטיסות שהיו אמורות לנחות במולדובה, שהרשויות במדינה לא מתכוונות לאפשר לחסידי ברסלב להשתמש בשדה התעופה שלהם בדרכם ליעד הנכסף, אומן, כשהטענה הרשמית שלהם היא, "אי התערבות רשמית של מדינת ישראל בנסיעת ההמונים".

בשנתיים האחרונות רבים הגיעו דרך מולדובה וזאת בעקבות המלחמה באוקראינה, וכעת לפי הערכות למעלה מ-16,000 איש שכבר הזמינו טיסות דרך מולדובה קיבלו הודעות ביטול מחברות התעופה דבר שגורם למשבר וכאוס חסר תקדים.

עסקני אומן אומרים ל'בחדרי חרדים': "מדובר במשבר חמור ביותר שאם לא יטופל בזמן, זה יביא אותנו למראות קשים ובלתי נעימים מצד אלפי חסידי ברסלב, שמבחינתם אין אפשרות אחרת מלבד להגיע לאומן בימי ראש השנה".

יו"ר 'איחוד ברסלב באומן' הרב נתן בן נון, פנה במכתב רשמי אל כל חברי הכנסת החרדים והדתיים בו הוא מביא את זעקתם של חסידי ברסלב ומתחנן מדם ליבו "שלא יתנו את ידם להפקרת חסידי ברסלב, כאילו היו אזרחי מדינה נחשלת שאין ביכולתה לדאוג לאזרחיה אפילו בדברים של מה בכך".

באיחוד ברסלב באומן מוסיפים ואומרים: "לא יתכן ששנה אחת מדינת ישראל תקח על עצמה בעלות על האירוע ותזיז את כולנו הצידה, תהפוך אותו למשימה ממשלתית, ושנה אח"כ תתעלם לחלוטין ותגדיר אותו כאירוע פרטי שלא מעניין אף אחד. מדינת ישראל יצרה את המשבר הזה שתועיל בבקשה גם לפתור אותה".

איחוד ברסלב מנהלים את קברו של רבי נחמן מברסלב בעיר אומן שבאוקראינה. בין השאר פעילי הארגון פועלים במהלך השנה כולה מסביב לשעון בכדי לסייע לאלפים ולרבבות המגיעים לפקוד את ציון רבינו הקדוש בעיר אומן שבאוקראינה, כשגולת הכותרת היא לקראת ימי ראש השנה אז ההיערכות מתחילה חודשים מראש לקראת הגעת הרבבות במגוון מישורים מעשיים, מעבר לכך איחוד ברסלב הוא הגוף הרשמי שמייצג את רבבות חסידי ברסלב ועושים לילות כימים בכדי לשמש להם לפה ולדאוג לרווחתם.

במרכז המכתב שנשלח לחברי הכנסת על ידי הרב נתן בן נון הובאה זעקת חסידי ברסלב: "מדובר בסוגיה שחייבת לבוא לידי פתרון בטווח המיידי בכדי שחלילה לא נגיע למצבים לא נעימים כפי שהיו בעבר. מבחינת חסידי ברסלב זהו חוק בל יעבור לשהות בראש השנה באומן ולכן אנו מקווים ומצפים להתערבותכם לטובת יצירת שיתוף פעולה למען הסדר הטוב ולמען רבבות המתפללים".

איחוד ברסלב באומןהרב בן נון בראיון לתקשורת המקומיתצילום: איחוד ברסלב באומן

עוד כתב: "בשנה שעברה המדינה התערבה בסוגיא, אך השנה למרבה הצער המדינה מתעלמת מהסוגיא לחלוטין ובמענה לשאלת גורמים ברשויות במולדובה הצהירו הגורמים כאן במדינה כי האירוע לא מעניין אותם - דבר שגרם למשבר חריף במיוחד, משבר שאנו עומדים בעיצומו".

"נדגיש כי מבחינת חסידי ברסלב זהו חוק ולא יעבור להגיע לאומן בראש השנה ולכן אנו מתריעים ומבקשים את התערבותכם באופן מיידי בכדי שחלילה לא נגיע למשבר חמור שיגרום למראות חמורים וקשים מנשוא".

מלחמת אוקראינה רוסיה אומן ברסלב נתן בן נון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 42 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}