ט"ו אלול התשפ"ד
18.09.2024
פרטים נוספים

בארבעה שלבים: כך פלשה ישראל קרקעית לסוריה

בסבב הראשון היו תקיפות אוויריות שהשמידו לפחות ארבע עמדות צבאיות סוריות. בהמשך מסוקים ישראלים חצו את המרחב האווירי של סוריה והנחיתו כמה עשרות חיילים מסיירת מטכ"ל בפאתי הבונקרים. גורמים ישראלים וממשלת ארה"ב תיארו את המכון בסוריה כמרכז למחקר ופיתוח נשק

בארבעה שלבים: כך פלשה ישראל קרקעית לסוריה
אילוסטרציה צילום: עופר צידון, פלאש 90

ישראל ביצעה ביום ראשון האחרון פשיטה קרקעית בהובלת סיירת מטכ"ל, הכוחות השמידו מתקן לייצור טילים של חיזבאללה סמוך לגבול לבנון, חוסלו מספר אנשים במקום.

המבצע כלל פשיטה נועזת של כוחות מיוחדים ישראלים, שהשתלשלו ממסוקים ותפסו חומרים ממתקן הטילים, לא היו נפגעים ישראלים. גורמים רשמיים אמרו שהפשיטה כללה תקיפות אוויריות על האתר הגדול, מרכז למחקרים ומחקרים מדעיים, שנמצא ליד מסיאף, בצפון מערב המדינה.

סוכנות הידיעות הממלכתית של סוריה, SANA, דיווחה כי 18 בני אדם נהרגו ועשרות נוספים נפצעו. מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, ארגון שיושב בבריטניה העוקב אחר הנעשה בסוריה, מסר כי התקיפות פגעו באזור המכיל מכון מחקר מדעי שבו מתבצעת עבודה על פיתוח טילים מדויקים לטווח קצר ובינוני.

גורמים ישראלים וממשלת ארה"ב תיארו את המכון בסוריה כמרכז למחקר ופיתוח נשק, בסיוע איראן. מפותחים שם נשק כימי, ביולוגי ובעל פוטנציאל גרעיני, כמו גם טילים המשמשים את חיזבאללה. למרות שהמתקן היה קשור בעבר לייצור נשק כימי, לא נעשתה שם עבודה כזו בשנים האחרונות, אמרו גורמים רשמיים ל'ניו יורק טיימס'. אבל המתקן ייצר טילים מונחים מדויקים עבור חיזבאללה.

צ'ארלס ליסטר, מנהל תוכניות סוריה ולוחמה בטרור של המכון למזרח התיכון, סיפק פרטים נוספים על המבצע הישראלי בראיון ל'ניו יורק טיימס'.

ליסטר אמר כי בסבב הראשון היו תקיפות אוויריות שהשמידו לפחות ארבע עמדות צבאיות סוריות מסביב למסיאף, כולל אתר הגנה אווירית.

סבב שני של תקיפות פגע בבניין במתחם המתחבר למנהרות תת-קרקעיות.

בשלב השלישי של המבצע, מסוקים ישראלים חצו את המרחב האווירי של סוריה והנחיתו כמה עשרות חיילים מסיירת מטכ"ל בפאתי הבונקרים. 

הסבב הרביעי כלל תקיפות מל"טים ישראלים שתקפו כוחות צבא סורים שמיהרו למקום.

המטרה העיקרית של המתקפה הקרקעית הייתה להשמיד את המתקן, דבר שלא ניתן היה לעשות עם תקיפה אווירית בלבד. מטרה משנית חשובה, אמרו גורמים רשמיים, הייתה איסוף מודיעין על פיתוח הנשק של חיזבאללה.

ליסטר אמר כי המתקנים במסיאף היו מרכזיים בפיתוח טילים בליסטיים, טילי שיוט, פצצות ותחמושת נוספת.

סורה חיזבאללה איראן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}