ט"ו אלול התשפ"ד
18.09.2024
מאות תלמידים

בחורים בקנדה הניחו תפילין ליהודים בעיירות נידחות

שלוחי חב"ד צעירים קבעו מזוזות על פתחי בתים יהודיים בעולם. בחורים מקנדה נראים מניחים תפילין ליהודים בעיירות נידחות, מעניקים להם ארוחות לשבת ומקיימים ביקורי בית במשרדים של יהודי העיירות

בחורים בקנדה הניחו תפילין ליהודים בעיירות נידחות
תלמידי ישיבות חב"ד בשליחות בינלאומית צילום: באדיבות המצלם

קיץ שכולו שליחות: למעלה מ-400 תלמידים נבחרים מישיבות חב"ד, ניצלו את תקופת 'בין הזמנים' לסיוע לשלוחי חב"ד מסביב לעולם. זה קרה במסגרת "מרכז שליחות", מיזם שייסדו אדמו"רי חב"ד, בשאיפה להכשיר את צעירי החסידות לפעול בשליחות, במהלך תקופות 'בין הזמנים'.

זהו ה"מרכז שליחות" הראשון שנערך לאחר פטירתו של הרב משה קוטלרסקי ע"ה, הרוח החיה שהוביל את המיזם בעשרות השנים האחרונות. בנו, יבדלחט"א, הרב מענדי קוטלרסקי, היה זה שהוביל הפעם את הפרויקט, יחד עם צוותו באגף הפעילות שהוא מנהל ב"מרכז לענייני חינוך", ארגון השליחות העולמי של חב"ד.  

הפרויקט מאגד מאות תמימים מכל ישיבות תות"ל בעולם, שמקדישים את ימי הפסח להביא רבבות צעירים יהודים לליל הסדר, וכן את ימי הקיץ, בפעילות משותפת ומתואמת עם שלוחי הרבי מליובאוויטש בכל מקום ומקום. אין-ספור סיפורי מופת אנושיים ומרגשים נכתבו ונכתבים בכל שנה על מיזם השליחות של הצעירים, המתקיים מדי שנה בשנה בסיוע קרן משפחת רוהר וקרן מרומים. 

מלונדון ועד איטליה, מהונג קונג ועד קוסקו, מפרו ועד סין, הונגריה ובולגריה. התמימים המריאו למאות יעדים שונים מסביב לעולם והפכו ליד ימינם של שלוחי חב"ד, עם פעילות עוצמתית.

בתיעוד ששיגרו צעירי החסידות לחמ"ל הפעילות של ה'מרכז שליחות', הם נראים עוסקים בלהט בקביעת מזוזה על פתחי הבתים היהודיים. הבחורים מקנדה נראים מניחים תפילין ליהודים בעיירות נידחות, מעניקים להם ארוחות לשבת ומקיימים ביקורי בית במשרדים של יהודי העיירות. 

בתיעוד של הבחורים שהמריאו לקוסקו שבפרו, הם נראים מסייעים לשליח המקומי בהכשרת מטבחים של יהודים. הצעירים בטקסס נראים פועלים בבתי אבות עם יהודיי המקום. התמימים ביעד התיירות ורנה שבבולגריה, נראים הצעירים מניחים תפילין ליהודים רבים, לצד מסירת שיעורי תורה. בצ'נגדו שבסין, הם נראים מעודדים יהודים מקומיים. בגרמניה, תיעדו הבחורים את הפעילות עם היהודים המבוגרים. 

בוויטנאם, סייעו השלוחים הצעירים לשליח המקומי בענייני הכשרות, כגון בחליבת 'חלב ישראל' ליהודי הקהילה, לצד מסירת שיעורי תורה והנחת תפילין עם יהודים מקומיים, וכן הלאה, בכל מקום ומקום. 

"'מרכז שליחות' מגדל את הדור הבא של שלוחי הרבי שממשיכים להפיץ את האור בכל מקום ומקום", אמר הרב מענדי קוטלרסקי, "הפרויקט הזה, שהיה קרוב מאוד לאבי ע"ה לאורך כל השנים, התקיים גם הפעם בשיא ההתלהבות, למרות האתגרים הגדולים".

חב"ד הרב משה קוטלרסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}