ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
מהלך דרמטי

בכירים בצה"ל שוקלים לאמץ את "תוכנית איילנד"

בכירים בצה"ל שוקלים לקבל את התכנית לפיה הצבא יפנה את האוכלוסייה מצפון לנצרים ויטיל על האזור מצור. את התוכנית יזם האלוף במיל' וראש אגף מבצעים לשעבר גיורא איילנד

בכירים בצה"ל שוקלים לאמץ את "תוכנית איילנד"
גיורא איילנד צילום: מסך ערוץ 12

בכירים בצבא שוקלים לאחרונה לאמץ את 'תכנית איילנד' או לפחות חלקים ממנה, כך דווח ב"כאן 11". את התוכנית הציג בתחילת החודש האלוף במיל׳ וראש אגף מבצעים לשעבר, גיורא איילנד. 

אם התכנית תאושר בצה״ל ובדרג המדיני, הדבר ישנה משמעותית את פני המלחמה. נזכיר כי התוכנית מבקשת לבצע הנעת אוכלוסייה מצפון הרצועה ואז למנוע אספקה הומניטרית למחבלים שיישארו בשטח ולטהר את השטח.

לפי התוכנית, כל השטח שמצפון לפרוזדור נצרים יהפוך לשטח צבאי סגור וכלל האוכלוסייה שנמצאת במרחב, תידרש לעזוב באופן מיידי דרך הנקזים הצה"ליים המאובטחים.

בתוכנית תמכו עד כה אלופים בכירים וביניהם האלוף גרשון הכהן, מפקד הגיס הכללי לשעבר, האלופים מזרחי ואייזנברג, תתי אלופים נוספים כמו דדי שמחי, וקצינים נוספים. 

אלוף במיל' איילנד אמר: "עסקת החטופים בנובמבר, שהייתה עסקה טובה בראייה של היום, נבעה מכך שישראל הכניסה לרצועה שתי משאיות בלבד בכל יום. אחת מדרישותיו של חמאס במו"מ הייתה להעלות את מספר המשאיות ל-200 מידי יום. אין דבר שדיקטטור מפחד ממנו יותר משלטון אלטרנטיבי והמון זועם".

גיורא איילנד צה"ל מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}