י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"איחור בלוחות הזמנים"

לבחור הישיבה בן ה-18 נמאס: תבע את מפעילת האוטובוסים וזכה באלפי שקלים

בחור ישיבה בן 18 הלומד בבית אל, תבע את חברת התחבורה 'אלקטרה אפיקים' בגין איחור בלוחות הזמנים של הגעת האוטובוסים ליישוב ולאחר הליך גישור הוסכם כי יפוצה בסך של 2500 שקלים

לבחור הישיבה בן ה-18 נמאס: תבע את מפעילת האוטובוסים וזכה באלפי שקלים
אוטובוסים של אלקטרה-אפיקים צילום: החברה

אריה ג. בחור ישיבה בן 18 הלומד בבית אל, תבע את חברת התחבורה 'אלקטרה אפיקים' בגין איחור בלוחות הזמנים של הגעת האוטובוסים ליישוב ולאחר הליך גישור הוסכם כי יפוצה בסך של 2500 שקלים.

אריה מספר ל'בחדרי חרדים' על זלזול מחפיר ומתמשך של החברה בנוגע לעמידה בלוחות הזמנים של הגעת האוטובוסים לתחנה. "הייתי ממתין בתחנה והאוטובוסים פשוט לא היו מופיעים או לחילופין מאחרים בשעה ואף יותר". 

באדיבות המצלםאוטובוס של אלקטרה אפיקיםצילום: באדיבות המצלם

אריה מספר על הקש ששבר את גב הגמל אשר הוביל אותו לגשת לתביעה מול החברה: "אני מתגורר בירושלים והקו שמוביל אותי אל מביתי מבית אל הוא קו 140. היו שלושה שבועות ברציפות שהמתנתי לאוטובוס המיוחל בשעה המיועדת שייקח אותי אל ביתי והוא פשוט לא הגיע כלל, לפעמים המתנתי לשלושה אוטובוסים ברצף והם לא הגיעו! הפסדתי פגישות חשובות ונגרמה לי עוגמת נפש מרובה שאין לתאר".

לדבריו, החברה לא באמת ספרה את פניותיו ונציגיה אף לא דייקו במענה כן עימו: "גם בזמן אמת כשחייגתי להתלונן מדוע האוטובוס לא הגיע עדיין, הם השיבו לו כי "האוטובוס כבר יצא והוא בדרך" דבר שהיה לא נכון בעליל בשל העובדה שהמתנתי למעלה משעה והאוטובוס לא הגיע כלל!"

אריה, שהיה נואש, פנה בניסיון אחרון לחברה ושיגר מייל עם 6 מקרים מתועדים בהם האוטובוסים איחרו משמעותית או כלל לא הופיעו עם אזהרה לפני תביעה.

לדבריו, החברה ב'טוב ליבה' ובניסיון להתחמק מתביעה, הציעה לאריה 30 שקלים על לפחות אחת הפניות של אריה שחברת אלקטרה אפיקים הסכימה להודות. "לאחר בדיקת פניותיך, נמצא כי בשל תקלה תפעולית, הנסיעה הנ"ל לא בוצעה כסדרה" (אוטובוס שלא הופיע). "לנוכח האירוע החלטנו לפצותך בסך של 30 שקלים" נכתב במענה לפנייה של אריה שהתלונן כי בתאריך 25/9/23 המתין לקו 140 של השעה 11:00 לכיוון בנייני האומה והאוטובוס לא הופיע.

אריה, בעצת רבו, החליט לתבוע את החברה שזומנה לדיון בבית במשפט ואף הגישה כתב הגנה שמתייחס לתביעתו של אריה. לאחר דין ודברים והצעת גישור בין הצדדים, הגיעו הצדדים לפשרה בשבוע שעבר במהלכה אריה ג. יפוצה ב2500 שקלים שיועברו לחשבונו תוך 30 יום.

לדברי אריה "הגיע הזמן שחברות התחבורה ישלמו על המחדלים שלהם במזומן, נכון, מדובר בתהליך מתיש אך בהחלט משתלם, ככל שאזרחים רבים יותר יתבעו את מפעילי התחבורה הציבורית, הם ייאלצו לשפר את רמת השירות ולהתייחס בכובד ראש למשתמשי התחבורה הציבורית".

אלקטרה אפיקים תביעה תחבורה ציבורית בחור ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}