ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
צפו בתיעוד

עוצמות בלייקווד: אלפים בשיעור כללי של הגר"ד כהן במסגרת המסע

מסעו בארה"ב של ראש ישיבת חברון למען הצלת עולם התורה בארץ ישראל • במסגרת המסע התקיים דינר מרגש בהשתתפות הגאון רבי שמואל קמינצקי • אירוע רב רושם התרחש גם בישיבת לייקווד כאשר הגר"ד כהן מסר שיעור כללי לאלפי בני הישיבה הצמאים לדבריו • תיעוד

עוצמות בלייקווד: אלפים בשיעור כללי של הגר"ד כהן במסגרת המסע
הגר"ד כהן בלייקווד צילום: באדיבות המצלם

מסעו של הגאון רבי דוד כהן, ראש ישיבת חברון וחבר מועצת גדולי התורה, בארצות הברית נמשך במלוא עוצמתו. במהלך המסע, ראש הישיבה מוסר שיחות חיזוק ומוסר בפני אלפי בני קהילות ומשתתף באירועי התרמה עם נדיבי עולם התורה. שיחות אלו מעוררות הדים רבים ברחבי אמריקה ומחזקות את הקשר בין יהדות התפוצות לעולם התורה בארץ ישראל. 

הגר"ד כהן השתתף בסדרת אירועי התרמה מרשימים עם נדיבי עם ותומכי תורה מובילים, כאשר מטרתם המשותפת היא להבטיח את המשך שגשוגו של עולם התורה בארץ הקודש, במיוחד לנוכח האתגרים הכלכליים העכשוויים.

אחד משיאי המסע היה אירוע מרגש במעונו של הנגיד ר' ישראל חפץ. האירוע זכה לכבוד מיוחד עם השתתפותו של זקן ראשי הישיבות הגאון רבי שמואל קמנצקי, ראש ישיבת פילדלפיה ונשיא מועצת גדולי התורה בארצות הברית. נוכחותו של ראש הישיבה, שנחשבת לנדירה בשל גילו המופלג, העניקה למעמד משנה חשיבות וסמליות.

החלטתו של הגאון רבי שמואל קמנצקי להשתתף באירוע, חרף גילו המופלג, מדגישה את החשיבות העצומה שהוא מייחס למאמצי גיוס התרומות עבור עולם הישיבות והכוללים בישראל. מפגש זה בין שני גדולי תורה עורר השראה וחיזק את הקשרים בין קהילות יהודיות בארצות הברית לבין מוסדות התורה בארץ ישראל.

אירוע רב רושם ובלתי נשכח נוסף התרחש במסגרת המסע המיוחד, כאשר רבי דוד כהן, הגיע לישיבת לייקווד, ומסר שיעור כללי מעמיק בפני אלפי תלמידי הישיבה הצמאים לדבריו. האולם הגדול של הישיבה היה גדוש עד אפס מקום, כאשר תלמידים רבים אף עמדו בפרוזדורים ובחדרים סמוכים כדי לזכות לשמוע את דברי התורה המאלפים. 

רקלפני מספר ימים בלבד, ביקר ראש הישיבה בישיבה ומסר שיחת חיזוק ומוסר, שהותירה רושם עז על השומעים. הפעם, לבקשתם הנלהבת של ראשי הישיבה ותלמידיה, חזר הגר"ד כהן למסור את השיעור הכללי, אשר היווה שיא נוסף במסעו המשמעותי בארצות הברית.

מסעו של הרב כהן ממשיך לעורר התלהבות רבה בקרב הקהילות היהודיות בארצות הברית, ומסמל את החשיבות הגדולה שמייחסים יהודי התפוצות לשימור ולחיזוק עולם התורה בארץ ישראל.

הרב דוד כהן ישיבת לייקווד הרב שמואל קמינצקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}