י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
החנות הפכה מלכודת אש

נקבע מותם של ארבעה מהנפגעים ברמלה: "מעולם לא היה דבר כזה"

רבים מהנפגעים בעקבות הפיצוץ נמלטו לתוך החנות במטרה לתפוס מחסה, אך המקום הפך ל"מלכודת אש" | המשטרה: הפיצוץ אירע במסגרת סכסוך בין משפחות פשע ברחוב הערבי החקירה תנוהל בימ"ר מרכז, אכיפה מוגברת בשכונת ג'ואריש 

שוטרים בזירה
שוטרים בזירה צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90

אירוע קשה אירע אחר הצהריים (חמישי) ברמלה בשריפה שפרצה בחנות בעיר כתוצאה מפיצוץ רכב. הפיצוץ גרם לפציעתם של 12 בני אדם, חלקם באורח קשה מאוד'. בהמשך, ארבעה מהם נפטרו מפצעיהם בבית החולים. בנוסף, נזק נגרם לחנויות סמוכות. 

מהפרטים הידועים עולה כי רבים מהנפגעים בעקבות הפיצוץ העז נמלטו לתוך החנות כדי לתפוס מחסה, אך המקום הפך ל'מלכודת אש' - כאשר החנות עצמה עלתה באש, והם נלכדו.

חבלן שהגיע למקום וסרק את כלי הרכב קבע כי הפיצוץ לא אירע כתוצאה ממטען חבלה, וכעת בודקים במשטרה האם הוא נגרם מזריקת רימון או בקבוק תבערה. 

המפכ"ל, רב-ניצב דני לוי, אמר כי מדובר ב"אירוע פלילי חמור ביותר שבו אזרחים חפים מפשע נפגעו כתוצאה מבריונות ומאלימות של עבריינים. מחוז מרכז ימשיך להיות מתוגבר בהרבה מאוד כוחות. אנחנו נבוא חשבון עם כל מי שעשה את העוולה הזאת לאזרחים שנפגעו ולא היו מעורבים. אנחנו הבטחנו ונקיים - לא נוותר לאף עבריין, לאף אחד שמנסה לפגוע באזרחים חפים מפשע, ברגע שיעשה זאת, נרדוף אותו".

השר בן גביר אמר בזירת הפיצוץ: "ביקשתי מהיועמ"שית לעצור עבריינים במעצרים מנהליים והיא סירבה. מעצרים מנהליים זה פתרון לארגוני פשיעה"

בן גביר הוסיף: "אני כבר חודשים מתריע - בואו נוציא מעצרים מנהליים. היינו יכולים להיכנס הלילה ולעצור את כל משפחות הפשע והעבריינים, והגשנו לייעוץ המשפטי רשימות. מעצרים מנהליים זה הפתרון".

אריאל, בן 10 תושב רמלה, עד ראייה לפיצוץ הרכב ברחוב הרצל, סיפר: "ענני עשן מטורפים היו בשמים. פתחו את הדלתות באוטובוס שהיינו ופשוט ברחנו. ראינו מלא פצועים. היה מחזה מלחיץ".

אריאל מספר על הפיצוץ צילום: באדיבות המצלם

סוחר בשוק רמלה תיאר את הרגעים המפחידים בראיון ל"ווינט": "כל הקליינטים ברחו מהשוק בפאניקה. חשבנו שנפל טיל על רמלה. כמה דקות לפני הפיצוץ השוק היה עמוס בקונים שרבים מהם מגיעים מחוץ לעיר, כולם ברחו והשוק התרוקן. הבסטה שלי הזדעזעה כולה. יצאנו לכיוון הבום וראינו עשן והבחנתי ברכב עולה באש ופצועים מסביבי. זה סדום ועמורה". 

עוד סיפר: "השוק והעסקים נפגעים מכל מה שקוראים על רצח ועוד רצח. פיצוץ הרכב וגם המקרים שהיו קודם זה ממש בתוך השכונות. לעולם לא היה ברמלה דבר כזה, זה לא היה מתקרב למשהו דומה למה שאנחנו עוברים בשבועיים האחרונים".

כתוצאה המאירוע נפגעו מספר בני אדם, ביניהם אם וילדיה שחולצו מחנות סמוכה, חלקם כשהם מחוסרי הכרה ובהמשך הרופאים נאלצו לקבוע את מות ארבעה מהם.

ממד"א נמסא כי "חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבי"ח שמיר - אסף הרופא 5 פצועים נוספים, בהם, 4 אנוש, תינוקת בת חודשיים, ילדה בת 5, ילד בן 10 ונערה בת 15 תוך פעולות החייאה ואישה כבת 50 במצב קשה, כולם עם כוויות וסימני שאיפת עשן. עד כה באירוע 12 פצועים, מהם: 4 אנוש, 1 קשה, 2 בינוני ו-5 קל".

מהמשטרה נמסר כי "עם קבלת הדיווח על הפיצוץ אותר הרכב כשהוא עולה באש ונבדק על ידי חבלן.

לצד סריקה במקום להסרת כל סיכון נוסף לציבור ובתום הפעילות העביר את הממצאים להמשך מיצוי ראיות במעבדות הזיהוי הפלילי של משטרת ישראל, במסגרת חקירה שנפתחה לבחינת הרקע והנסיבות".

רמלה משטרה פיצוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}