התחזות באמצעות מספרי טלפונים: ההוראות החדשות שימגרו את התופעה
שר התקשורת אישר היום את ההוראות למיגור תופעת ההתחזות לגופי אכיפת החוק ולחברות באמצעות שימוש במספר הטלפון שלהן | ההוראות המלאות בכתבה
מתחילת המלחמה נרשמה עלייה בניסיונות לבצע עבירות הונאה טלפוניות המכוונות בעיקר כלפי אוכלוסיית הגיל השלישי ונפוצה בעיקר בקרב עולים דוברי רוסית. הונאות אלו נעשות תוך התחזות לגופים מסחריים וציבוריים באמצעות שימוש במספרי הטלפון שלהם כמזהה כך ששיחה המתקבלת אצל המנוי מופיעה על צג הטלפון כשיחה מגורם מהימן.
מטרת המתחזים היא לגנוב מידע אישי ופרטי אשראי מהקורבנות או להניע אותם לבצע העברות כספיות שונות בטענות בדויות. הפעולה מתרחשת בדרך כלל כאשר הגורמים המתחזים טוענים כי חשבונות הבנק או כרטיסי האשראי של הקורבנות נפרצו ודורשים מהם למשוך את כספם ולהעבירו לכאורה לחשבונות מאובטחים של המשטרה או לספק סיסמאות ומידע סודי. במקביל לטיפול המשטרתי בעבריינים העומדים מאחורי תופעה זו, משרד התקשורת פועל על מנת למנוע את התופעה של הצגת מספרים בדויים.
בעקבות עלייה בניסיונות עוקץ, הפוגעים בעיקר באוכלוסיית הגיל השלישי, ובהמשך לפעילויות מניעה המבוצעות ע"י הגורמים הנוגעים בדבר, שר התקשורת אישר היום (חמישי) את ההוראות למיגור תופעת ההתחזות לגופי אכיפת החוק ולחברות באמצעות שימוש במספר הטלפון שלהן. תופעה זו כבר פגעה באלפי צרכנים והביאה לפגיעה כלכלית קשה בקרב רבים מהם.
בין ההוראות שפורסמו:
• ספק שירות בינלאומי יחסום שיחות טלפון שמקורן מחוץ לישראל אם מזהה מספר הטלפון של המנוי הקורא הוא מספר טלפון ישראלי נייח.
• ספק שירותי טלפוניה ניידת יחסום ללקוחותיו שיחות טלפון שמקורן מחוץ למדינת ישראל אם מזהה מספר הטלפון של המנוי הקורא הוא מספר טלפון נייד, למעט ללקוח שלו הנמצא בנדידה.
• ספק שירות לא יאפשר למנוייו לעשות שימוש במספרים שלא הוקצו לשימושו של המנוי.
מנכ״לית המשרד, עו״ד עינבל משש אמרה: ״אנו מחויבים להגן על האוכלוסייה המבוגרת שלנו ועל הצרכנים מפני ניצול כלכלי ועוקץ. התקנות החדשות יחזקו את ההגנה על קשישים ועולים, יגבירו את הפיקוח על גורמים העלולים לנצלם, ויספקו כלים יעילים למיגור התופעה״.
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות