ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
וונדליזם לאור יום

חלונות הבנק נופצו, כעשרה סניפים הושחתו עם צבע אדום

ארגון בריטי פרו פלסטיני נטל אחריות על התקריות אמש, וצייץ בטוויטר: "משקיעים ביצרנית הנשק הגדולה בישראל? צפו לפעולה פלסטינית". על הסניפים צויר "משולש אדום הפוך", סמל שמשמש את חמאס בסרטונים ובתמונות לסימון מטרות לתקיפה

חלונות הבנק נופצו, כעשרה סניפים הושחתו עם צבע אדום
הסניפים המנופצים צילום: Palestine Action

עשרה סניפי בנק ברקליס ברחבי בריטניה, כולל מרכזי ניהול וסניפים מקומיים, הושחתו בצבע אדום וחלונותיהם נופצו כחלק מהתקפה מתואמת של מפגינים פרו-פלסטיניים תומכי חמאס.

ארגון הפעילים האנטי-ישראליים תומכי טרור Palestine Action לקח אחריות על הונדליזם, וכתב ברשתות כי פעיליו השחיתו למעלה מ-10 סניפי ברקליס ברחבי בריטניה, ממרכזי ניהול ועד לסניפים מקומיים.

השחתת הסניפים צילום: Palestine Action

הארגון מסר: "הבנק ממשיך להשקיע ביצרנית הנשק הגדולה בישראל, אלביט מערכות - היעד העיקרי שלנו". המשימה המוצהרת של קבוצת המחאה היא לפרק את "השותפות הבריטית עם האפרטהייד הישראלי".

הארגון נטל אחריות על התקריות אמש, וצייץ בטוויטר: "משקיעים ביצרנית הנשק הגדולה בישראל? צפו לפעולה פלסטינית".

המילים "Free Palestine" ו-"Drop Elbit" צוירו בצבע אדום בחלק החיצוני של סניפים, בסניף ברובע איסלינגטון בלונדון שם נופצו כל החלונות בחזית החנות. המשטרה סגרה את החנות בחזית הבניין הבוקר.

על הסניפים צויר "משולש אדום הפוך", סמל שמשמשאת חמאס בסרטונים ובתמונות לסימון מטרות לתקיפה.

הקירות, הכניסה והכספומטים של הברקליס באדינבורו ברחוב פרינסס הושחתו בצבע אדום, ו"דרופ אלביט" היה שרוע בגרפיטי בחזית הבנק.

זו לא הפעם הראשונה שסניפי ברקליס נפגעים על ידי פעילים אנטי-ישראלים. ביוני, 20 סניפים ברחבי בריטניה הושחתו באופן מתואם על ידי Palestine Action וקבוצת המחאה Shut the System.

באוגוסט, חמישה פעילים מארגון Palestine Action נידונו לעונש כולל של חמש שנות מאסר לאחר שגרמו נזק בשווי של יותר ממיליון ליש"ט למפעל נשק שבסיסו בסקוטלנד, ב-2022.

בריטניה מלחמת חרבות ברזל וונדליזם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}